Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fiziko Kimya | KİM122 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV |
Amaç |
Temel fizikokimya kavramları ve termodinamik yasaları hakkında bilgi vermek ve bunların değişik kimyasal sistemlere uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar ve uygulamaları, Sistem ve hal değişkenleri, İdeal gazlar ve ideal gaz karışımları, Gerçek gazlar ve denklemleri, Termodinamiğin temel yasaları, Termokimya, Elektrokimya ve uygulamaları |
Ders Kaynakları |
FİZİKOKİMYA ATKINS
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel fizikokimyasal kavramlar | |
2 | Sistem ve hal değişkenleri | |
3 | İdeal gaz yasaları ve uygulamaları | |
4 | Gerçek gazlar, Van der Waals Denklemi ve uygulamaları | |
8 | Termodinamiğin temel yasaları, Birinci yasa ve uygulamaları | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Termodinamiğin temel yasaları, İkinci yasa ve uygulamaları | |
7 | Termodinamiğin temel yasaları, Üçüncü yasa ve uygulamaları | |
8 | Termodinamiğin temel yasaları, Birinci yasa ve uygulamaları | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Tepkime hızı ve hızı etkileyen faktörler | |
10 | Termodinamiğin temel yasaları, İkinci ve üçüncü yasa | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Kimyasal termodinamik, termokimya | |
12 | Termokimya uygulamaları | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Elektrokimya | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Yüzey kimyası ve adsorpsiyon | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yüzey kimyası ve adsorsiyon süreçler hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tepkime hızı ve termokimya konularında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İdeal gazlar, ideal gaz karışımları ve gerçek gazların öğrenilmesi ve problem çözümünde uygulayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Temel fizikokimyasal kavramları, sistem ve hal değişkenlerinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Termodinamiğin temel yasalarının öğrenilmesi ve problem çözümümde uygulayabilme | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yüzey kimyası ve adsorsiyon süreçler hakkında bilgi sahibi olma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 |
Tepkime hızı ve termokimya konularında bilgi sahibi olma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 |
İdeal gazlar, ideal gaz karışımları ve gerçek gazların öğrenilmesi ve problem çözümünde uygulayabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 |
Temel fizikokimyasal kavramları, sistem ve hal değişkenlerinin öğrenilmesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 |
Termodinamiğin temel yasalarının öğrenilmesi ve problem çözümümde uygulayabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 |