EN
  • Anasayfa
  • KİM122 Fiziko Kimya (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
KİM122 - Fiziko Kimya
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fiziko Kimya KİM122 3 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim,
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV
Ders Veren
Amaç

Temel fizikokimya kavramları ve termodinamik yasaları hakkında bilgi vermek ve bunların değişik kimyasal sistemlere uygulayabilme becerisini kazandırmak.

Ders İçeriği

Temel kavramlar ve uygulamaları, Sistem ve hal değişkenleri, İdeal gazlar ve ideal gaz karışımları, Gerçek gazlar ve denklemleri, Termodinamiğin temel yasaları, Termokimya, Elektrokimya ve uygulamaları

Ders Kaynakları FİZİKOKİMYA ATKINS
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 6 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 6 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 84
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,29
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel fizikokimyasal kavramlar
2 Sistem ve hal değişkenleri
3 İdeal gaz yasaları ve uygulamaları
4 Gerçek gazlar, Van der Waals Denklemi ve uygulamaları
8 Termodinamiğin temel yasaları, Birinci yasa ve uygulamaları Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Termodinamiğin temel yasaları, İkinci yasa ve uygulamaları
7 Termodinamiğin temel yasaları, Üçüncü yasa ve uygulamaları
8 Termodinamiğin temel yasaları, Birinci yasa ve uygulamaları Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Tepkime hızı ve hızı etkileyen faktörler
10 Termodinamiğin temel yasaları, İkinci ve üçüncü yasa Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Kimyasal termodinamik, termokimya
12 Termokimya uygulamaları Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Elektrokimya Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Yüzey kimyası ve adsorpsiyon Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yüzey kimyası ve adsorsiyon süreçler hakkında bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Tepkime hızı ve termokimya konularında bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
İdeal gazlar, ideal gaz karışımları ve gerçek gazların öğrenilmesi ve problem çözümünde uygulayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Temel fizikokimyasal kavramları, sistem ve hal değişkenlerinin öğrenilmesi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Termodinamiğin temel yasalarının öğrenilmesi ve problem çözümümde uygulayabilme Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Yüzey kimyası ve adsorsiyon süreçler hakkında bilgi sahibi olma 1 1 1 1 1 5 5 5 3 3 3 4 2 2 2
Tepkime hızı ve termokimya konularında bilgi sahibi olma 1 1 1 1 1 5 5 5 3 3 3 4 2 2 2
İdeal gazlar, ideal gaz karışımları ve gerçek gazların öğrenilmesi ve problem çözümünde uygulayabilme 1 1 1 1 1 5 5 5 3 3 3 4 2 2 2
Temel fizikokimyasal kavramları, sistem ve hal değişkenlerinin öğrenilmesi 1 1 1 1 1 5 5 5 3 3 3 4 2 2 2
Termodinamiğin temel yasalarının öğrenilmesi ve problem çözümümde uygulayabilme 1 1 1 1 1 5 5 5 3 3 3 4 2 2 2