Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik Kimyası | KİM145 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Netice KÜÇÜK |
Ders Veren | |
Amaç |
1)Seramik malzemeleri tanıtmak, kimyası hakkında bilgi vermek 2)Seramik malzemelerin fiziksel, kimyasal, makro, mikro yapı özelliklerini öğretmek 3)Seramik malzemeleri ve seramik kompozit elde etme yöntemlerini öğretmek. |
Ders İçeriği |
Geleneksel ve ileri teknoloji seramik maddelerin kimyası, seramik maddelerin karakterizasyonu, seramik malzemelerin hazırlık ve kontrolleri, seramik kompozitler |
Ders Kaynakları |
Seramik Kimyası, Zeliha Mete, Tibyan Yayıncılık, 2020
Reed, J (1998) Principles of ceramic processing, John Willey, Sons, Inc.. Seramiğin Temelleri, Michel W. Barsoum, The McGraw-Hill Şirketler, Inc., 1997. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanıtım, seramiklerin sınıflandırılması | Ders |
2 | Seramik hammadde çeşitleri | Ders |
3 | Seramik hammaddelerin özellikleri | Ders Beyin Fırtınası |
3 | Seramik hammaddelerin özellikleri | Ders Beyin Fırtınası |
4 | Seramik yapılar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Termodinamik ve kinetik inceleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Seramik kusurları, elektriksel iletkenlik, faz dengeleri, cam oluşumu | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Minerolojik analiz, sinterleme ve tane büyümesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Seramiklerin mekanik özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Seramiklerin termal özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Renkli sırlar, seramik boyaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Hammadde hazırlığı, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Hamur hazırlığı ve şekillendirme | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Seramik hamurunun kurutulması ve fırınlanması | Ders Beyin Fırtınası |
14 | Seramik kompozitler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seramiklerin sınıflandırılması | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Seramik hammaddeler, yapıları, termodinamik ve kinetik özellikleri Seramik kusurları, elektriksel iletkenlik, faz dengeleri, cam oluşumu | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Seramiklerde minerolojik analiz, sinterleme ve tane büyümesi Seramiklerin mekanik ve termal özellikleri Renkli sırlar, seramik boyaları Seramiklerde hammadde hazırlığı, hamur hazırlığı ve şekillendirme, kurutma, fırınlama, kalite kontrolü Seramik kompozitler hakkında bilgi kazanacaklardır | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Pişirim sırasındaki reaksiyonlar ve pişirim sırasında ortaya çıkabilecek hataların nedenlerini tartışabilecektir. | |||
Seramik hammaddelerini (tozlar), özelliklerini ve üretim yöntemlerinin seramik üretim süreçlerine etkilerini yorumlayabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seramiklerin sınıflandırılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seramik hammaddeler, yapıları, termodinamik ve kinetik özellikleri Seramik kusurları, elektriksel iletkenlik, faz dengeleri, cam oluşumu | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seramiklerde minerolojik analiz, sinterleme ve tane büyümesi Seramiklerin mekanik ve termal özellikleri Renkli sırlar, seramik boyaları Seramiklerde hammadde hazırlığı, hamur hazırlığı ve şekillendirme, kurutma, fırınlama, kalite kontrolü Seramik kompozitler hakkında bilgi kazanacaklardır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pişirim sırasındaki reaksiyonlar ve pişirim sırasında ortaya çıkabilecek hataların nedenlerini tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seramik hammaddelerini (tozlar), özelliklerini ve üretim yöntemlerinin seramik üretim süreçlerine etkilerini yorumlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |