EN
  • Anasayfa
  • KİM146 Tutkal Kimyası (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
KİM146 - Tutkal Kimyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tutkal Kimyası KİM146 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz- yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ahmet AKKAŞ
Ders Veren
Amaç

Kimyasal bağlanma yapıştırıcının molekülleri ile yapıştırılan madde moleküllerinin kovalent, iyonik, hidrojen, van der Waals gibi bağların yüzeylerle tutkal tabakası arasında doğrudan etkileşmeleri bilgilerini vermek

Ders İçeriği

Fiziksel veya kimyasal olarak yapışmanın nasıl oluştuğu oldukça karmaşıktır ve hala tam olarak açıklanamamıştır. Konu ile ilgili bazı teoriler bulunmaktadır. Bağ tipi/ Bağ Enerjisi (KJ / mol) İyonik bağ Kovalent bağ Lewis Asit-Baz Etkileşimi Bronsted Asit Baz Etkileşimi Hidrojen Bağlar Dipole Dipole Etkileşimi Dispersion Kuvvetleri Yapıştırmada temel amaç, iki maddeyi birbirine mümkün olan en güçlü şekilde bağlayarak, iki yüzeyi birbirinden sağlanmasıdır.

Ders Kaynakları Pizzi, A. &Mittal, K. L., ?Handbook of Adhesive Technology, Revised and Expanded? Taylor & Francis, 2003 Kinloch, A.J. ?Adhesion and Adhesives: Science and Technology (Reprinted. ed.)?, London: Chapman and Hall, 1987
Forest P. L, Forest service, Wood Handbook: Wood As An Engineering Materials, 2000 USA
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 ders ve müfredatın tanımı Ders
2 Tutkallar ve Yapışma Özellikleri Ders
3 Tutkal tabakasının oluşumunu etkileyen faktörler Ders
4 Yapışmayı etkileyen faktörler Ders
5 Yapışmayı etkileyen ağaca ait faktörler Ders
6 Yapışmayı etkileyen prese ait faktörler Ders
7 Tutkallama işlemi hataları ve yapışma kalitesi Ders
8 Tutkalların çeşitleri Ders
9 Tutkalların çeşitleri 2 Ders
10 Doğal tutkallar ve özellikleri Ders
11 Yapay tutkalları ve özellikleri Ders
11 Yapay tutkalları ve özellikleri Ders
13 Pres çeşitleri ve özellikleri Ders
14 Tutkallamada test teknikleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
tutkallama tekniklerini tanımlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tutkalların çeşitlerini bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tutkallamada test tekniklerini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
tutkallama tekniklerini tanımlar - - - - - - - - - - - - - - -
Tutkalların çeşitlerini bilir - - - - - - - - - - - - - - -
Tutkallamada test tekniklerini bilir. - - - - - - - - - - - - - - -