EN
  • Anasayfa
  • KİM218 Biyoteknolojik Yöntemler (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
KİM218 - Biyoteknolojik Yöntemler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyoteknolojik Yöntemler KİM218 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kadir ÖZAN
Ders Veren Öğr. Gör. Netice KÜÇÜK
Amaç

Seçilen özel alanlardaki biyoteknolojik uygulamalarda kullanılan yöntemler ile ilgili olarak ileri bilimsel yeterliliği kazandırmayı amaçlar.

Ders İçeriği

Biyoteknolojiye Giriş, Tarihsel Gelişimi, Kullanım Alanları, Biyoteknolojinin Sosyal Yansımaları

Ders Kaynakları Aran N. ‘‘Gıda Biyoteknolojisi’’ Nobel Yayın Dağ. Ltd. Şti., 2010, Ankara.
W.J. Thieman, M.A.Palladino. Çev. Ed. M. Tekeoğlu, “Biyoteknolojiye Giriş”, Palme Yayıncılık
Arda, M., Biyoteknoloji, KÜKEM Derneği Bilimsel Yayınları, Ankara, 1994.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 12 1 12
Final Final 16 1 16
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 116
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,55
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Biyoteknolojiye Giriş Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 Biyoteknolojide Kullanılan Mikroorganizmalar Ders Sınıf Dışı Çalışma
3 Çevre ve Mikroorganizma Ders Sınıf Dışı Çalışma
4 Biyosorpsiyon ve Biyodegradasyon Ders Sınıf Dışı Çalışma
5 Biyosensörler Ders Sınıf Dışı Çalışma
6 Mikrobiyal Sensörler ve İmmunosensörler Ders Sınıf Dışı Çalışma
7 Biyosensörlerin Uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma
8 Enzimler, Ara sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma
9 Enzim ve Teknoloji Ders Sınıf Dışı Çalışma
10 Yapay Enzimler ve Enzim Modelleri Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 Endüstriyel Enzimlerin Gen Teknolojisi ile Üretimi Ders Sınıf Dışı Çalışma
12 İmmobilize Enzimler Ders Sınıf Dışı Çalışma
13 Tedavi ve İlaç Tasarımında Enzimler-I Ders Sınıf Dışı Çalışma
14 Tedavi ve İlaç Tasarımında Enzimler-II Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Biyoteknolojide kullanılan temel kavramları tanımlar. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Temel biyoteknolojik yöntemlerin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Biyoteknolojik yöntemlerin kullanım alanlarını uygulamalı olarak öğrenir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Biyoteknolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkileri arasında bağlantı kurar. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Biyoteknolojide kullanılan temel kavramları tanımlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Temel biyoteknolojik yöntemlerin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Biyoteknolojik yöntemlerin kullanım alanlarını uygulamalı olarak öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Biyoteknolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkileri arasında bağlantı kurar. - - - - - - - - - - - - - - -