Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Alternatif Enerji Kaynakları | KİM219 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Hoca tarafından sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere, enerji üretim ve tüketiminin çevre üzerindeki olumsuz etkilerini öğreterek, çevreye duyarlı ve enerji etkin sistem ve süreçleri tercih etme bilincinin kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Enerji kaynakları, fosil yakıtlar, yanma ürünleri, hava kirliliği, küresel ısınma, nükleer enerji, hidroelektrik enerji, güneş enerjisi, rüzgâr enerjisi, dalga enerjisi, biyolojik yakıt, enerji tasarrufu, enerji politikaları |
Ders Kaynakları |
Enerji tasarrufu ve yenilenebilir enerji kaynakları, Yusuf Yaman, Birsen Yayınevi, 2007
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Enerji kaynaklarının türleri: Fosil yakıtların oluşumu, yenilenebilir ve nükleer enerji kaynakları/Fosil yakıtların üretimi ve kullanımı, tarihsel gelişme, yakıtlar ve yanma | |
2 | Atmosferin yapısı ve yanma ürünlerinin etkileri. Küresel ısınma: Karbondioksit, su buharı ve sera etkisi ilişkileri/Yakıt ve yanma kaynaklı hava kirliliği. Doğal kaynaklar: Yenilenebilir enerji kaynaklarının potansiyeli ve kullanılabilirliği. | |
3 | Dünyada ve Türkiye’de enerji kaynakları: Enerji üretim ve tüketimi , Enerji ile ilgili ulusal yasal düzenlemeler ve uluslararası sözleşmeler. | |
4 | Güneş enerjisi sistemleri ve çevresel etkileri | |
5 | Rüzgar enerjisi ve çevresel etkileri | |
6 | Jeotermal enerji ve çevresel etkileri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Nükleer enerji ve çevresel etkileri | |
9 | Hidroelektrik enerji ve çevresel etkileri | |
10 | Biyoyakıt enerji ve çevresel etkileri | |
11 | Hidrojen enerjisi ve çevresel etkileri/Gelgit ve Dalga enerjileri ve çevresel etkileri | |
13 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Final sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Küresel ısınma ve kaynaklarını öğrenmeleri beklenir. | |||
Ulusal ve uluslararası sözleşmeleri öğrenmeleri beklenir. | |||
Enerji türlerinin temel bilgilerini kavrayabilmeleri beklenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Küresel ısınma ve kaynaklarını öğrenmeleri beklenir. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ulusal ve uluslararası sözleşmeleri öğrenmeleri beklenir. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji türlerinin temel bilgilerini kavrayabilmeleri beklenir. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |