Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Raporlama Teknikleri | KİM221 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Hoca tarafından ders anlatımı |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Amaç |
Son yıllarda yurt içi ve yurt dışı firmalar için kalite yönetim (ÇYS, ISG, HACCP, ….) sistemleri büyük önem kazanmıştır. Bu sistemlerin kurulmasında kullanılan prosedür, talimat, form gibi uygulamalar vardır. Ders kapsamındaki amacımız bu uygulamaların nasıl hazırlandığının öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Yönetim sistemlerinde kullanılan prosedür, talimat, form nedir. Nasıl hazırlanır. İş akışları nasıl oluşturulur. Formlar ile elde edilen veriler SPC veya IPK yöntemi ile nasıl kayıt altına alınır. |
Ders Kaynakları |
TS EN ISO 14001:2004 Çevre Yönetim Sistemi Temel Eğitim Kitabı
ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Temel Eğitim Kitabı TS EN ISO 18001:2004 iş sağlığı güvenliği Yönetim Sistemi Temel Eğitim Kitabı |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %45 |
Toplam | %45 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %45 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği hakkında bilgilendirme | |
2 | Görev tanımlarını öğrenme | |
3 | Talimat nedir/ ÇYS,ISG,ISO için talimat hazırlama | |
4 | Form nedir/ ÇYS,ISG,ISO için form hazırlama | |
5 | ÇYS,ISG,ISO için iş akışı hazırlama | |
6 | Sektör kurallarına göre Laboratuvar raporu hazırlama | |
7 | Ara sınav | |
8 | Laboratuvar raporu ve talimatlar hazırlama | |
8 | Laboratuvar raporu ve talimatlar hazırlama | |
10 | IPK / balık kılçığı, pareto diyagramı….örnek uygulamalar | |
10 | IPK / balık kılçığı, pareto diyagramı….örnek uygulamalar | |
12 | Çeşitli sektörler için raporlar hazırlama | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Final sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sektörlerin istediği laboratuvar raporu ve talimatları hazırlamaları beklenir | |||
Prosedür, talimat ve form hakkında temel bilgileri öğrenmeleri beklenir | |||
IPK uygulamalarını gerçekleştirmeleri beklenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sektörlerin istediği laboratuvar raporu ve talimatları hazırlamaları beklenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Prosedür, talimat ve form hakkında temel bilgileri öğrenmeleri beklenir | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
IPK uygulamalarını gerçekleştirmeleri beklenir. | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |