Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Polimer Kimyası | KİM226 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Mesleki Seçmeli |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerimizi temel polimer kimyası ve polimer malzemeler hakkında bilgilendirmektir. |
Ders İçeriği |
Polimerleri ile ilgili kavramlar, tarihçesi ve gelişimi, polimerlerin stereokimyası, camsı geçiş sıcaklığı, kristalinite, polimerlerin çözünürlüğü,mol kütlesi tayin yöntemleri.Basamaklı polimerizasyon, radikalik polimerizasyon, iyonik polimerizasyon ve kinetikleri. |
Ders Kaynakları |
Polimerlere Giriş, R.J.Young, P.A.Lovell, 2. Baskı, Stanley Thornes 2000
Polimer Kimyası , Mehmet Saçak, Gazi Kitabevi, 2004 Polimer Kimyası Bahattin Baysal, ODTÜ,1994 Polimer Sentezi, Paul Rempp, Edward Merrill, Newyork, 1986 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Polimer bilimi ve polimer endüstrisinin gelişimi nasıl başladı? | |
2 | Polimer nedir? Polimerlerin temel yapısına göre sınıflandırılmaları. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Polimerlerin mekanizmasına göre sınıflandırılması, Polimerlerin taktisitesi, geometrik izomerleri | |
4 | Molekül ağırlığı ve dağılımı kavramı, osmometre yöntemleri ile molekül ağırlığı tayini | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Uç grup analizi,İntrinsik viskozite metodu ile molekül ağırlığı tayini | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Jel geçirgenlik kromatografisi ve Işık saçılımı metodu ile molekül ağırlığı tayini | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Basamaklı polimerizasyon, Carother’s teorisi, basamaklı polimerizasyon kinetiği | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Polimerizasyon sistemleri: Kütle, transesterifikasyon ve yüzeylerarası polimerizasyon yöntemleri | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Polimerizasyon sistemleri: Kütle, transesterifikasyon ve yüzeylerarası polimerizasyon yöntemleri | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Poliesterler,Poliamidler,Poliüretanlar | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Termoset polimerler | |
12 | Serbest radikal polimerizasyon:başlatıcılar, monomerler ve polimerleşme başamakları | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Polimerizasyon hızı, kinetik zincir uzunluğu,Zincir transferi | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Polimerizasyon önleyici ve geçiktiricileri ,Basamaklı ve radikal polimerizasyonun karşılaştırılması | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Polimerleri sentezleme yöntemlerini anlar ve basit bir polimer sentez yöntemini planlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hem termoplastik hem de termoset polimerlerler olmak üzere belli başlı polimer tiplerinin kimyasını anlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Polimerlerin ortalama molekül ağırlığı ve dağılımını hesaplar | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Basamaklı-büyüme ve zincir-büyüme polimerizasyon reaksiyonlarının temel mekanizmasını ve reaksiyon kinetiği ile ilintisini anlar | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Makromolekül kimyası ile küçük molekül kimyası arasındaki temel farkları bilir | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Polimerleri sentezleme yöntemlerini anlar ve basit bir polimer sentez yöntemini planlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 |
Hem termoplastik hem de termoset polimerlerler olmak üzere belli başlı polimer tiplerinin kimyasını anlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 |
Polimerlerin ortalama molekül ağırlığı ve dağılımını hesaplar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 |
Basamaklı-büyüme ve zincir-büyüme polimerizasyon reaksiyonlarının temel mekanizmasını ve reaksiyon kinetiği ile ilintisini anlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 |
Makromolekül kimyası ile küçük molekül kimyası arasındaki temel farkları bilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 |