Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Deterjan Üretimi | KİM245 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Netice KÜÇÜK |
Ders Veren | |
Amaç |
1. Deterjan hammaddelerinin ve kullanılış amaçlarının öğrenilmesi 2. Deterjan çeşitleri ve üretimlerinin incelenmesi 3. Deterjanların çevreye etkisinin incelenmesi |
Ders İçeriği |
Deterjan Endüstrisinin Gelişimi/ Sentetik Deterjanların Gruplandırılması/ Deterjanların Bileşenleri/ Yapıcıları ve Diğer Katkı Maddeleri/ Değişik Organik Yapılı Katkı Maddeleri/ Deterjanların Sentezi, Deterjanların Üretimi/ Deterjanların Formülasyonu /Deterjan Analizleri |
Ders Kaynakları |
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KİMYA TEKNOLOJİSİ DETERJAN ANALİZLERİ 524KI0087 Ankara
Yılmaz, M.A.(2002). Deterjan Teknolojileri Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul Deterjan Ansiklopedisi / Solver Kimya Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 9 | 1 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,47 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Deterjan endüstrisi ve tarihsel gelişimi | |
3 | Deterjan üretimde kullanılan kimyasallar ve hammaddeler hakkında bilgi vermek | Gösterim |
3 | Deterjan üretimde kullanılan kimyasallar ve hammaddeler hakkında bilgi vermek | Gösterim |
4 | Deterjan türlerinin üretim aşamaları hakkında bilgi vermek | |
4 | Deterjan türlerinin üretim aşamaları hakkında bilgi vermek | |
4 | Deterjan türlerinin üretim aşamaları hakkında bilgi vermek | |
7 | Ara sınav | Problem Çözme |
8 | Deterjan türlerinin üretimi hakkında bilgi vermek | Gösterim |
9 | Sabun ve sabun üretimi hakkında bilgi vermek | |
10 | Deterjan analizleri | |
10 | Deterjan analizleri | |
10 | Deterjan analizleri | |
10 | Deterjan analizleri | |
14 | Deterjanın çevreye ve insan sağlığına etkileri | Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Deterjan üretimde kullanılan kimyasallar ve hammaddeler hakkında bilgiyi öğrenmeleri beklenir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Deterjan ve deterjan türleri hakkında temel bilgiyi öğrenmeleri beklenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Deterjan türlerinin üretim aşamaları hakkında bilgiyi öğrenmeleri beklenir | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Yüzey aktif maddelerin tanımı ve misel oluşumu hakkında bilgiyi öğrenmeleri beklenir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Deterjan üretimde kullanılan kimyasallar ve hammaddeler hakkında bilgiyi öğrenmeleri beklenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Deterjan ve deterjan türleri hakkında temel bilgiyi öğrenmeleri beklenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Deterjan türlerinin üretim aşamaları hakkında bilgiyi öğrenmeleri beklenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yüzey aktif maddelerin tanımı ve misel oluşumu hakkında bilgiyi öğrenmeleri beklenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |