Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tekstil Teknolojisi | KİM246 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadir ÖZAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Kimya teknolojisi programı öğrencisine tekstil teknoloji alanları olan iplik teknolojisi, dokuma teknolojisi, örme teknolojisi, dokusuz yüzey teknolojisi, terbiye teknolojisi, giyim teknolojisi alanlarını tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
Tekstil teknoloji alanları: İplik teknolojisi, dokuma teknolojisi, örme teknolojisi, dokusuz yüzey teknolojisi, terbiye teknolojisi, giyim teknolojisi |
Ders Kaynakları |
EREN, Recep: Dokuma Hazırlık Teknolojisi, MKM Yayınları Bursa 2009;
ANİŞ, Pervin, Tekstil Ön Terbiyesi, ALFA AKTÜEL YAYINLARI, 1998 MANGUT, Mürüvvet, KARAHAN, Nevin, TEKSTİL LİFLERİ; EKİN KİTABEVİ, 2005 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 6 | 12 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tekstil üretiminin tarihçesi | Ders |
2 | Tekstil teknolojisine giriş | Ders |
3 | Tekstil liflerinin sınıflandırılması | Ders |
4 | İplik teknolojisi: kesikli liflerden iplik üretimi | Ders |
5 | Kesiksiz liflerden iplik üretimi | Ders |
6 | İplik numaralandırma sistemleri | Ders |
7 | İplik büküm tipleri- renkli iplik tipleri- iplik analizleri | Ders |
8 | Kumaş üretim teknikleri -dokuma makineleri | Ders |
9 | Dokuma kumaş tipleri-temel dokuma örgüleri | Ders |
10 | Örme makineleri - örme kumaş tipleri | Ders |
11 | Temel örgüler | Ders |
12 | Dokusuz yüzeyler | Ders |
13 | Terbiye teknolojisi | Ders |
14 | Giyim/konfeksiyon teknolojisi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünyada ve Türkiye’de tekstil hakkında bilgi sahibi olma | |||
Tekstil hammaddeleri hakkında bilgi sahibi olma | |||
Tekstil yüzeyleri oluşturma hakkında bilgi sahibi olma | |||
Tekstil ürünlerinin renklendirilmesi hakkında bilgi sahibi olma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünyada ve Türkiye’de tekstil hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tekstil hammaddeleri hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tekstil yüzeyleri oluşturma hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tekstil ürünlerinin renklendirilmesi hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |