Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Alternatif Motor ve Yakıtlar | OTO112 | 2 | 3 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İsmail Melih YILDIRIM |
Ders Veren | |
Amaç |
Alternatif enerji kaynaklarının çeşitleri ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak |
Ders İçeriği |
fosil yakıtlara karşı farklı enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olmak |
Ders Kaynakları |
Alternatif Enerji Kaynakları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 30 | 1 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 15 | 1 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Alternatif yakıtlar ile ilgili genel bilgiler | |
2 | Biyogaz enerjisi tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, biyogazın enerji kaynağı olarak motorlarda kullanılabilirliği | |
3 | Biyokütle enerjisi tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği | |
4 | Biyodizel enerjisi tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, biyodizelin enerji kaynağı olarak motorlarda kullanılabilirliği | |
5 | LPG tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, LPG nin motorlarda enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği | |
6 | Alkollerin özellikleri, üretim teknolojisi, alkollerin motorlarda enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği | |
7 | Hidrojen enerjisi özellikleri, üretim teknolojisi, hidrojenin motorlarda enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği | |
8 | Yakıt pilleri tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, yakıt pillerinin motorlarda enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği | |
9 | Hidrolik enerji özellikleri, üretim teknolojisi, natif enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği | |
10 | Güneş enerjisi özellikleri, üretim teknolojisi, natif enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği | |
11 | Rüzgar enerjisi tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, natif enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği | |
12 | Bor tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, natif enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği | |
13 | Jeotermal enerji tanımı, özellikleri, üretim teknolojisi, natif enerji kaynağı olarak kullanılabilirliği | |
14 | Genel değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alternatif enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alternatif enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |