Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Motor Termodinamiği | OTO103 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fazıl AKGÜN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Fazıl AKGÜN |
Amaç |
Temel termodinamik kavramlar ile termodinamiğin genel esaslarını, Motor termodinamiği kavramları, çevrimler, verim hesaplamalarını yapabilme ve motorlarda yanma analizlerini yapabilmektir. |
Ders İçeriği |
Temel Termodinamik Kavramlar: Temel kavramlar, Temel denklemler, Birimler; İş ve Isı; Termodinamik Kanunları: Sabit hacim, Sabit basınç, Adyabatik, Politropik hal değişimi; Motor Çevrimleri: Otto, Dizel, Karma, Carnot, Stirling, Brayton, Ericson çevrimleri, Termik verim, Net iş, Volumetrik, Mekanik, Efektif, İndike verim; Yanma ve Yakıtlar: Yanma, Yanma reaksiyonu |
Ders Kaynakları |
Çetinkaya S. (2000) İçten Yanmalı Motorlar ve Termodinamik.İstanbul :MEB.
Termodinamik ve İçten yanmalı motorlar ( Selim Çetinkaya) Motor Termodinamiği, Ali Sürmen Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik ( Yunus Çengel, Michael Boles) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2006 - 2007 2007 - 2008 2008 - 2009 2005 - 2006 2004 - 2005 2003 - 2004 2002 - 2003 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 8 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 8 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Termodinamik kavramlar | |
2 | İş ve Isı, Termodinamik Kavramlar, iş ve ısı kavramları | |
3 | İş ve Isı, Termodinamik Kavramlar, Termodinamik Kavramlar | |
4 | İş ve Isı, Termodinamik Kavramlar, Hal değişimleri ve genel çevrim esasları | |
5 | Sabit hacim, Sabit basınç, Tersinir adyabatik, sabit sıcaklık ve politropik hal değişimleri | |
6 | Motor çevrimleri, otto çevrimi, dizel çevrimi, karma çevrim | |
7 | Motor çevrimleri, çevrim bağıntıları ve hesaplamaları | |
8 | Motor çevrimleri, carnot çevrimi, stirling çevrimi, brayton çevrimi, ericson çevrimi, termik verim | |
9 | Motor verimleri, motor performans karakteristikleri | |
10 | Motor verimleri, Motor performans karakteristikleri | |
11 | Yanma ve yakıtlar | |
12 | Benzin motorlarında yanma ve vuruntu | |
13 | Dizel motorlarında yanma, yakıtların sınıflandırılması | |
14 | Alternatif yakıtlar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel termodinamik yasalarını öğrenir | |||
İçten yanmalı motorların termodinamik özelliklerini bilir | |||
Termodinamiğin temel kavramlarını öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel termodinamik yasalarını öğrenir | 2 | - | 4 | - | - | - | - | 2 | - | - | 5 | - | - | - | - |
İçten yanmalı motorların termodinamik özelliklerini bilir | - | 4 | 5 | 4 | - | - | - | 4 | - | - | 5 | - | - | 3 | - |
Termodinamiğin temel kavramlarını öğrenir | - | 4 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - |