Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Davranış Bilimleri | MOS217 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım ve tartışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Derya EKİNCİ |
Amaç |
Derste, insan davranışlarını belirleyen temel etkenler kavratılarak, bireyler arası etkileşimlerde farkındalık kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
İnsan davranışını etkileyen temel unsurlar, toplumsallaşma ve kimlik, kültür ve davranış ilişkisi, Birey davranışı üzerindeki grup etkileri ve davranış bozuklukları. |
Ders Kaynakları |
Güney, S. (2022); Davranış Bilimlerine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık.
Tutar, H. (2013). Davranış Bilimleri: Kavramlar ve Kuramlar. Seçkin Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2019 - 2020 2020 - 2021 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Davranış bilimlerine giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Davranış bilimlerinin diğer bilim dallarıyla ilişkisi | Tartışmalı Ders |
3 | İnsan davranışını şekillendiren temel unsurlar; Motivasyon ve Algılama | Tartışmalı Ders |
4 | İnsan davranışını şekillendiren temel unsurlar; Tutumlar ve Kişilik | Tartışmalı Ders |
5 | Toplumsallaşma ve Kimlik Türleri | Tartışmalı Ders |
6 | Kültür ve davranış ilişkisi | Tartışmalı Ders |
7 | Kültürel davranış kalıpları | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | |
9 | Statü, Rol ve Davranış | Tartışmalı Ders |
10 | Toplumsal Cinsiyet Rolleri | Tartışmalı Ders |
11 | Gruplar ve özellikleri | Tartışmalı Ders |
13 | Birey davranışı üzerindeki grup etkileri | Tartışmalı Ders |
13 | Birey davranışı üzerindeki grup etkileri | Tartışmalı Ders |
14 | Davranış Bozuklukları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnsan davranışını belirleyen temel unsurları tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Grubun insan davranışı üzerindeki etkilerini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sosyal ortamda ve iş ortamında, insan davranışlarını şekillendiren temel unsurları yorumlayıp strateji geliştirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnsan davranışını belirleyen temel unsurları tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Grubun insan davranışı üzerindeki etkilerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal ortamda ve iş ortamında, insan davranışlarını şekillendiren temel unsurları yorumlayıp strateji geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |