Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Buji ile Ateşlemeli Motorlar Teknolojisi | OTO101 | 1 | 3 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fazıl AKGÜN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Fazıl AKGÜN |
Amaç |
İçten yanmalı benzin ve Lpg kullanılan motorlar hakkında bilgi ve beceri kazanmak ve motor teknolojisi bilgilerini diğer teknoloji alanlarıyla ilişkilendirmek. |
Ders İçeriği |
Motor temel kavramları, Motorların ana parçaları, Motor çalışma ilkeleri,gaz kanunları,Temel motor terimleri,Otto çevrimi,Elektrik ile ateşleme teorisi,yanma olayı ve yakıt özellikleri. |
Ders Kaynakları |
Benzin Motorları İbrahim ÖZDAMAR, Bilal YELKEN, İZMİR, 1992,
Motorlar İ.Hakkı ÖZ İçten yanmalı Motorlar-1, Oğuz Borat, Mustafa Balcı ve Ali Sürmen |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 8 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Motorların tarihçesi ve benzin motorlarının çalışma prensipleri | |
2 | Dört zamanlı benzin motorlarının pratik indikatör diyagramlarının incelenmesi | |
3 | İki zamanlı motorlar ve Mariotte kanunu | |
4 | Motor güçleri, motor momenti, motor verimleri ve motor çeşitleri | |
5 | Yakıtlar, yakıt donanımı ve ateşleme donanımı | |
6 | Bataryalı ateşleme donanımının parçaları ve çalışması | |
7 | Yağlama yağları, yağlama ve soğutma donanımı | |
8 | Ara sınav | |
9 | Karter, silindir bloğu, üst karter ve silindir gömlekleri | |
10 | Manifolt ve susturucular | |
11 | Supaplar, supap mekanizması ve supap ayarı | |
12 | Motor parçalarının kontrolü | |
13 | Krank milleri, kontrolü ve ölçülmesi | |
14 | Atölye ve güvenlik |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Otto motorlarında teorik ve pratik çevrim oluşumlarını öğretmek | |||
Motor parçalarının özelliklerini ve bir birleriyle olan ilişkilerini öğretmek | |||
Otto motor yakıtlarını ve özelliklerini öğretmek | |||
İki ve dört zamanlı Otto, motorlarının çalışmasını öğretmek | |||
Otto, motorlarında yanma olaylarını ve safhalarını öğretmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Otto motorlarında teorik ve pratik çevrim oluşumlarını öğretmek | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 3 |
Motor parçalarının özelliklerini ve bir birleriyle olan ilişkilerini öğretmek | 2 | 3 | 2 | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - |
Otto motor yakıtlarını ve özelliklerini öğretmek | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - |
İki ve dört zamanlı Otto, motorlarının çalışmasını öğretmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 4 |
Otto, motorlarında yanma olaylarını ve safhalarını öğretmek | 1 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | 2 |