EN
  • Anasayfa
  • OTO101 Buji ile Ateşlemeli Motorlar Teknolojisi (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
OTO101 - Buji ile Ateşlemeli Motorlar Teknolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Buji ile Ateşlemeli Motorlar Teknolojisi OTO101 1 3 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Fazıl AKGÜN
Ders Veren Öğr. Gör. Fazıl AKGÜN
Amaç

İçten yanmalı benzin ve Lpg kullanılan motorlar hakkında bilgi ve beceri kazanmak ve motor teknolojisi bilgilerini diğer teknoloji alanlarıyla ilişkilendirmek.

Ders İçeriği

Motor temel kavramları, Motorların ana parçaları, Motor çalışma ilkeleri,gaz kanunları,Temel motor terimleri,Otto çevrimi,Elektrik ile ateşleme teorisi,yanma olayı ve yakıt özellikleri.

Ders Kaynakları Benzin Motorları İbrahim ÖZDAMAR, Bilal YELKEN, İZMİR, 1992,
Motorlar İ.Hakkı ÖZ
İçten yanmalı Motorlar-1, Oğuz Borat, Mustafa Balcı ve Ali Sürmen
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 8 32
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 2 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 12 1 12
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Motorların tarihçesi ve benzin motorlarının çalışma prensipleri
2 Dört zamanlı benzin motorlarının pratik indikatör diyagramlarının incelenmesi
3 İki zamanlı motorlar ve Mariotte kanunu
4 Motor güçleri, motor momenti, motor verimleri ve motor çeşitleri
5 Yakıtlar, yakıt donanımı ve ateşleme donanımı
6 Bataryalı ateşleme donanımının parçaları ve çalışması
7 Yağlama yağları, yağlama ve soğutma donanımı
8 Ara sınav
9 Karter, silindir bloğu, üst karter ve silindir gömlekleri
10 Manifolt ve susturucular
11 Supaplar, supap mekanizması ve supap ayarı
12 Motor parçalarının kontrolü
13 Krank milleri, kontrolü ve ölçülmesi
14 Atölye ve güvenlik
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Otto motorlarında teorik ve pratik çevrim oluşumlarını öğretmek
Motor parçalarının özelliklerini ve bir birleriyle olan ilişkilerini öğretmek
Otto motor yakıtlarını ve özelliklerini öğretmek
İki ve dört zamanlı Otto, motorlarının çalışmasını öğretmek
Otto, motorlarında yanma olaylarını ve safhalarını öğretmek
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Otto motorlarında teorik ve pratik çevrim oluşumlarını öğretmek 2 - - - - - - - - - - - - 1 3
Motor parçalarının özelliklerini ve bir birleriyle olan ilişkilerini öğretmek 2 3 2 - - - - 1 - - - - - - -
Otto motor yakıtlarını ve özelliklerini öğretmek - 3 - - - - - - - - 2 - - - -
İki ve dört zamanlı Otto, motorlarının çalışmasını öğretmek - - - - - - - - - - - - 3 - 4
Otto, motorlarında yanma olaylarını ve safhalarını öğretmek 1 - - - - - - - 3 - - - - - 2