Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Pazarlama İlkeleri I | PZL101 | 1 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Pazarlama kavramının ne olduğu ve işletmelerin pazarlama faaliyetlerinin öğrencilerce aktarılması. |
Ders İçeriği |
Pazarlama kavramının tanımı, pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi, pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması, pazarlama fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkeler |
Ders Kaynakları |
[1]Altunışık Remzi,Şuayip Özdemir, Ömer Torlak, 2006, Modern Pazarlama, Değişim Yayınları
[2] Yükselen, Cemal, 2013, Pazarlama - İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2006 - 2007 2007 - 2008 2008 - 2009 2004 - 2005 2005 - 2006 2002 - 2003 2003 - 2004 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 20 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Pazarlama İlkeleri I dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar. | Ders |
2 | Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi. | Beyin Fırtınası Ders |
3 | Pazarlama yönetimi kavramı. Pazarlama yönetimi ve çevre ile ilişkisi. | |
4 | Stratejik pazarlama süreci ve planlama ve stratejik planlama kavramları. | |
5 | Pazarlama planlaması süreci ve rekabetçi pazarlama stratejileri | |
6 | Pazarlama kararlarıyla ilgili makro çevre faktörleri. | |
7 | Pazarlama kararlarıyla ilgili mikro çevre faktörleri | |
8 | Pazarlama Araştırmasına Giriş | Beyin Fırtınası Ders |
9 | Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırması süreci. | Vaka Çalışması Ders |
10 | Pazar kavramı ve tüketici pazarının özellikleri, tüketici pazarını etkileyen faktörler. | |
11 | Endüstriyel pazar ve özellikleri. | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Endüstriyel müşteri veya kullanıcı davranışını etkileyen faktörler. | |
12 | Uluslararası pazarlama. | |
14 | Pazar bölümlendirme ve konumlandırma | Beyin Fırtınası Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenciler, Ürünler için pazar bölümleme, hedef pazar seçme ve konumlandırma ile ilgili örnek uygulamalar planlar. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, Ürünler için pazar bölümleme, hedef pazar seçme ve konumlandırma ile ilgili örnek uygulamalar planlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |