EN
  • Anasayfa
  • PZL102 Pazarlama İlkeleri II (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
PZL102 - Pazarlama İlkeleri II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama İlkeleri II PZL102 2 3 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ
Ders Veren
Amaç

Pazarlamanın temel ilkeleri ile kullanım alanları hakkında gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Pazar bölümlendirme; Pazar hedeflemesi ve konumlandırması; Pazarlama karması elemanları (ürün, fiyatlama, tutundurma, dağıtım); pazarlama ve toplum; sosyal sorumluluk ve pazarlama etiği.

Ders Kaynakları Altunışık, Remzi, Özdemir, Şuayıp ve Torlak Ömer (2006), Modern Pazarlama, Değişim Yayınevi.
Erdoğan, Z. (2014). Pazarlama - İlkeler ve Yönetim, Ekin Yayınevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2006 - 2007 2007 - 2008 2008 - 2009 2004 - 2005 2005 - 2006 2002 - 2003 2003 - 2004 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Final Final 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 18
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0,71
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İletişim ve Tutundurma Çabaları
2 Reklam Kavramı
3 Satış Teşvik (Promosyon)
4 Kişisel Satış Türleri
5 Fiyatlandırma: fiyat kavramı, fiyatlamayı etkileyen faktörler Ders Beyin Fırtınası
6 Fiyatlamanın amaçları. Fiyatlama süreci, fiyatlama politikaları ve fiyatlama yöntemleri.
7 Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
8 Dağıtım Kanalı Stratejileri Ders Vaka Çalışması
9 Toptancılık ve perakendecilik
10 Stratejik Pazarlama Planlaması Süreci
11 Doğrudan Pazarlama
12 Sosyal Sorumluluk ve Etik
13 Pazarlamada Denetim
14 Pazarlamada Güncel Örnek Olaylar-Vaka Çalışması Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler ürün ve marka ile ilgili stratejileri açıklar. Yazılı Sınav Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler fiyat ve tutundurma kavramlarını ve açıklar. Yazılı Sınav Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler Pazarlama karması elemanlarını tanımlar Yazılı Sınav Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler pazarlama yöneticilerinin uygulayabildiği pazarlama karması stratejilerini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler dağıtımla ilgili kavramları ve dağıtım kanalındaki aracıları açıklar Yazılı Sınav Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Öğrenciler ürün ve marka ile ilgili stratejileri açıklar. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler fiyat ve tutundurma kavramlarını ve açıklar. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler Pazarlama karması elemanlarını tanımlar - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler pazarlama yöneticilerinin uygulayabildiği pazarlama karması stratejilerini açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler dağıtımla ilgili kavramları ve dağıtım kanalındaki aracıları açıklar - - - - - - - - - - - - -