Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Pazarlama İlkeleri II | PZL102 | 2 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Pazarlamanın temel ilkeleri ile kullanım alanları hakkında gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Pazar bölümlendirme; Pazar hedeflemesi ve konumlandırması; Pazarlama karması elemanları (ürün, fiyatlama, tutundurma, dağıtım); pazarlama ve toplum; sosyal sorumluluk ve pazarlama etiği. |
Ders Kaynakları |
Altunışık, Remzi, Özdemir, Şuayıp ve Torlak Ömer (2006), Modern Pazarlama, Değişim Yayınevi.
Erdoğan, Z. (2014). Pazarlama - İlkeler ve Yönetim, Ekin Yayınevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2006 - 2007 2007 - 2008 2008 - 2009 2004 - 2005 2005 - 2006 2002 - 2003 2003 - 2004 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 18 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim ve Tutundurma Çabaları | |
2 | Reklam Kavramı | |
3 | Satış Teşvik (Promosyon) | |
4 | Kişisel Satış Türleri | |
5 | Fiyatlandırma: fiyat kavramı, fiyatlamayı etkileyen faktörler | Ders Beyin Fırtınası |
6 | Fiyatlamanın amaçları. Fiyatlama süreci, fiyatlama politikaları ve fiyatlama yöntemleri. | |
7 | Dağıtım ve Dağıtım Kanalları | |
8 | Dağıtım Kanalı Stratejileri | Ders Vaka Çalışması |
9 | Toptancılık ve perakendecilik | |
10 | Stratejik Pazarlama Planlaması Süreci | |
11 | Doğrudan Pazarlama | |
12 | Sosyal Sorumluluk ve Etik | |
13 | Pazarlamada Denetim | |
14 | Pazarlamada Güncel Örnek Olaylar-Vaka Çalışması | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler ürün ve marka ile ilgili stratejileri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler fiyat ve tutundurma kavramlarını ve açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler Pazarlama karması elemanlarını tanımlar | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler pazarlama yöneticilerinin uygulayabildiği pazarlama karması stratejilerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler dağıtımla ilgili kavramları ve dağıtım kanalındaki aracıları açıklar | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler ürün ve marka ile ilgili stratejileri açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler fiyat ve tutundurma kavramlarını ve açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler Pazarlama karması elemanlarını tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler pazarlama yöneticilerinin uygulayabildiği pazarlama karması stratejilerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler dağıtımla ilgili kavramları ve dağıtım kanalındaki aracıları açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |