EN
  • Anasayfa
  • PZL217 Pazarlamada İletişim (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
PZL217 - Pazarlamada İletişim
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlamada İletişim PZL217 3 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ali ARICI
Ders Veren
Amaç

Pazarlama iletişim dersini amacı temel pazarlama iletişimi kavramının ve bütünleşik pazarlama iletişimi kavramını öğretmektir. Pazarlama iletişimi dersinde öğrenciler aynı zamanda tutundurma kavramını (reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış), ürün fiyat ve dağıtımın iletişim boyutunu ve diğer pazarlama iletişimi yaklaşımlarını (sponsorluk, marka yönetimi, amaca yönelik pazarlama, fuarlar) öğrenirler.

Ders İçeriği

Pazarlama iletişimi hakkında genel konuları tanımlayan ve temel bilgiler hakkında interaktif içerik sunan konular içermektedir.

Ders Kaynakları • Hürel, Feridun, Aytemur, Sait, Mesci Haluk ve Diğerleri (Mediacat Yazarları) (2000), Her Yönüyle Pazarlama İletişimi, İstanbul, MediaCat.
• Odabaşı, Yavuz; Oyman, Mine (2002), Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul, Mediacat Yay.
• Yazıcı, İsmet (1997), Kitle İletişiminde İmaj, Kuramsal Bir Yaklaşım, İstanbul, Bilim Yayınları.
azıcı, İsmet (1997), Kitle İletişiminde İmaj, Kuramsal Bir Yaklaşım, İstanbul, Bilim Yayınları.
Hürel, Feridun, Aytemur, Sait, Mesci Haluk ve Diğerleri (Mediacat Yazarları) (2000), Her Yönüyle Pazarlama İletişimi, İstanbul, MediaCat.
Odabaşı, Yavuz; Oyman, Mine (2002), Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul, Mediacat Yay.
Açıldığı Öğretim Yılı 2008 - 2009 2006 - 2007 2005 - 2006 2004 - 2005 2007 - 2008 2003 - 2004 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 8 6 48
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 4 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 6 4 24
Dinleme ve anlamlandırma Ders 8 6 48
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 153
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama iletişimi kavramı ve bütünleşik pazarlama iletişimi.
2 Tutundurma karması
3 Reklam.
4 Halkla ilişkiler.
5 Kişisel satış.
6 Satış tutundurma.
7 Pazarlama karması unsurları.
8 Ürün, ambalaj ve pazarlama iletişimi
9 Dağıtım ve pazarlama iletişimi.
10 Fiyat ve pazarlama iletişimi.
11 Doğrudan pazarlama
12 Elektronik pazarlama
13 Sponsorluk.
14 Marka yönetimi ve marka yerleştirme.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
2.3. Diğer pazarlama iletişimi unsurlarını kavrayacak (sponsorluk, ürün yerleştirme, amaca yönelik pazarlama)
1.4. Bütünleşik pazarlama iletişimini ve gelişme nedenlerini kavrar.
3.1. Tüketici eğilimindeki değişimleri ve bu değişimlerin iletişim yöntemlerine etkilerini anlayacak
1.3.Endüstriyel Pazar ve tüketici pazarında pazarlama iletişiminin önemini ve işleyişini tanımlar.
2.2. Pazarlama karması unsurlarının iletişim boyutunu kavrayabilecek
1.1. İletişim kavramı ve modelini açıklayacak
1.2. Pazarlama iletişimi ve unsurlarını tanımlar
1. Pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını kavrayacak ve yorumlayabilecek
2. Pazarlama iletişimi unsurlarını ve etkinliklerini tanımlar
2.1.Tutundurma karması (reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma ve kişisel satış) nın iletişim boyutunu tartışacak,
3.2. Teknolojideki gelişmelerin pazarlama iletişimine etkilerini yorumlayabilecektir
3. Pazarlama iletişimindeki yeni gelişmeler ve uygulamaları yorumlayabilecek
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
2.3. Diğer pazarlama iletişimi unsurlarını kavrayacak (sponsorluk, ürün yerleştirme, amaca yönelik pazarlama) - - - - - - - - - - - - -
1.4. Bütünleşik pazarlama iletişimini ve gelişme nedenlerini kavrar. - - - - - - - - - - - - -
3.1. Tüketici eğilimindeki değişimleri ve bu değişimlerin iletişim yöntemlerine etkilerini anlayacak - - - - - - - - - - - - -
1.3.Endüstriyel Pazar ve tüketici pazarında pazarlama iletişiminin önemini ve işleyişini tanımlar. - - - - - - - - - - - - -
2.2. Pazarlama karması unsurlarının iletişim boyutunu kavrayabilecek - - - - - - - - - - - - -
1.1. İletişim kavramı ve modelini açıklayacak - - - - - - - - - - - - -
1.2. Pazarlama iletişimi ve unsurlarını tanımlar - - - - - - - - - - - - -
1. Pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını kavrayacak ve yorumlayabilecek - - - - - - - - - - - - -
2. Pazarlama iletişimi unsurlarını ve etkinliklerini tanımlar - - - - - - - - - - - - -
2.1.Tutundurma karması (reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma ve kişisel satış) nın iletişim boyutunu tartışacak, - - - - - - - - - - - - -
3.2. Teknolojideki gelişmelerin pazarlama iletişimine etkilerini yorumlayabilecektir - - - - - - - - - - - - -
3. Pazarlama iletişimindeki yeni gelişmeler ve uygulamaları yorumlayabilecek - - - - - - - - - - - - -