Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Doğrudan Pazarlama | PZL218 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, doğrudan pazarlamada temel kavramları ve temel bilgileri öğretmektir. Ayrıca bu bilgiler ışığında, öğrencilere dünyadaki ve ülkemizdeki doğrudan pazarlama uygulamalarını analiz edebilme yeteneği kazandırabilmektir. |
Ders İçeriği |
Doğrudan Pazarlama Kavramı, Özellikleri, Üstün Yönleri, Endüstriyel Pazarlarda Uygulanması, Stratejik Pazarlama Planlaması, Doğrudan Pazarlamada Kullanılan Stratejiler, Doğrudan Pazarlamada Kullanılan Araçlar, Doğrudan Pazarlamanın Uygulanması. |
Ders Kaynakları |
Tavmargen, İge Pırnar. 2010, "Doğrudan Pazarlama", Seçkin Yayıncılık, 5. Baskı, Ankara.
Wunderman, Lester. 2006, "Doğrudan Pazarlamanın Kurucusu", Mediacat Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve dersle ilgili temel bilgilerin verilmesi | Ders |
2 | Doğrudan Pazarlama Kavramı, Kapsamı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Doğrudan Pazarlama Kavramı, Kapsamı (Devam) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Doğrudan Pazarlamanın Özellikleri, Üstün Yönleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Doğrudan Pazarlamanın Gelişimi ve Gelişimini Etkileyen Faktörler | |
6 | Doğrudan Pazarlama ile Modern Pazarlama Arasındaki İlişkiler, Farklılıklar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Doğrudan Pazarlamanın Tercih Edilme Nedenleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Doğrudan Pazarlamada Başarılı Olma Stratejileri | Ders Beyin Fırtınası |
5 | Endüstriyel Pazarlarda Doğrudan Pazarlama Uygulamaları | |
10 | Doğrudan Pazarlamada Stratejik Pazarlama Uygulamaları | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Doğrudan Pazarlamada Kullanılan Stratejiler ve Güncel Yaklaşımlar | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Doğrudan Pazarlamada Kullanılan Araçlar ve Özellikleri | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Doğrudan Pazarlamada Kullanılan Araçların Seçimi | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Doğrudan Pazarlamada Güncel Örnek Uygulamalar | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğrudan pazarlama stratejilerini kavrayacak | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
Dünyada ve Türkiye'de doğrudan pazarlama uygulamalarını analiz edebilecek | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
Doğrudan pazarlama kavramını, kapsamını, özelliklerini kavrayacak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Doğrudan pazarlama ve modern pazarlama ilişkisini, farklılıklarını öğrenecek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğrudan pazarlama stratejilerini kavrayacak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünyada ve Türkiye'de doğrudan pazarlama uygulamalarını analiz edebilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğrudan pazarlama kavramını, kapsamını, özelliklerini kavrayacak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğrudan pazarlama ve modern pazarlama ilişkisini, farklılıklarını öğrenecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |