EN
  • Anasayfa
  • PZL220 Yeni Pazarlama Teknikleri (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
PZL220 - Yeni Pazarlama Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yeni Pazarlama Teknikleri PZL220 4 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, pazarlama ve pazarlama ile ilgili kavramların gelişen ve değişen çevre şartlarına göre güncellenmesi sonucunda ortaya çıkan yeni pazarlama kavram ve tekniklerinin incelenmesidir.

Ders İçeriği

Değişen pazarlama uygulamalarına bağlı olarak ortaya çıkan yeni kavram ve teknikler öğrencilere örnek olaylarla anlatılarak sunulur.

Ders Kaynakları • Varinli, İnci ve Kahraman Çatı (Editör), Güncel Pazarlama Yaklaşımından Seçmeler, Detay Yay. 2008.
• Çabuk, Serap and Mehmet İ. Yağcı (2003), Pazarlamaya Çagdaş Yaklaşım, Nobel Yayınları.
• İnternet kaynakları
• Pİ (Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi)
• Odabaşı, Yavuz (1999), Tüketim Kültürü, İstanbul, Sistem Yayıncılık.
• MediaCat Dergisi
• Doyle, Peter (Çeviri; Gülfidan Barış) (2003), Değer Temelli Pazarlama, İstanbul, MediaCat Yay.
• Kapital Dergileri
• Pazarlama Dünyası Dergileri
Torlak, Ö. (2012), Pazarlama Stratejileri "Yönetsel Bir Yaklaşım", Beta Yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2005 - 2006 2004 - 2005 2003 - 2004 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 12 48
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 12 72
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 3 9
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 12 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Final Final 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 163
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,39
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma ve Ders tanıtımı
2 Pazarlama Anlayışları, Pazarlamada Yeni Kavramlar
3 Gerilla Pazarlama Kavramı
4 Politik Pazarlama Kavramı
5 Sosyal Pazarlama Kavramı ve Uygulamaları
6 İlişki Pazarlaması
7 Dijital Pazarlama ve Uygulamaları
8 Ara Sınav
9 Yeşil Pazarlama Kavramı ve Uygulamaları
10 Postmodern Pazarlama Kavramı
11 Viral Pazarlama ve Sosyal Medya Uygulamaları
12 Nesnelerin İnterneti ve Pazarlama
13 Veri tabanlı Pazarlama ve Uygulamaları
14 Final Sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler - - - - - - - - - - - - -