Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeni Pazarlama Teknikleri | PZL220 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, pazarlama ve pazarlama ile ilgili kavramların gelişen ve değişen çevre şartlarına göre güncellenmesi sonucunda ortaya çıkan yeni pazarlama kavram ve tekniklerinin incelenmesidir. |
Ders İçeriği |
Değişen pazarlama uygulamalarına bağlı olarak ortaya çıkan yeni kavram ve teknikler öğrencilere örnek olaylarla anlatılarak sunulur. |
Ders Kaynakları |
• Varinli, İnci ve Kahraman Çatı (Editör), Güncel Pazarlama Yaklaşımından Seçmeler, Detay Yay. 2008.
• Çabuk, Serap and Mehmet İ. Yağcı (2003), Pazarlamaya Çagdaş Yaklaşım, Nobel Yayınları. • İnternet kaynakları • Pİ (Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi) • Odabaşı, Yavuz (1999), Tüketim Kültürü, İstanbul, Sistem Yayıncılık. • MediaCat Dergisi • Doyle, Peter (Çeviri; Gülfidan Barış) (2003), Değer Temelli Pazarlama, İstanbul, MediaCat Yay. • Kapital Dergileri • Pazarlama Dünyası Dergileri Torlak, Ö. (2012), Pazarlama Stratejileri "Yönetsel Bir Yaklaşım", Beta Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2005 - 2006 2004 - 2005 2003 - 2004 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 12 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 12 | 72 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 163 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,39 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Ders tanıtımı | |
2 | Pazarlama Anlayışları, Pazarlamada Yeni Kavramlar | |
3 | Gerilla Pazarlama Kavramı | |
4 | Politik Pazarlama Kavramı | |
5 | Sosyal Pazarlama Kavramı ve Uygulamaları | |
6 | İlişki Pazarlaması | |
7 | Dijital Pazarlama ve Uygulamaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeşil Pazarlama Kavramı ve Uygulamaları | |
10 | Postmodern Pazarlama Kavramı | |
11 | Viral Pazarlama ve Sosyal Medya Uygulamaları | |
12 | Nesnelerin İnterneti ve Pazarlama | |
13 | Veri tabanlı Pazarlama ve Uygulamaları | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |