Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fiziksel Dağıtım Yönetimi | PZL232 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere ürünlerin dağıtım yönetimini yapabilecekleri teknik bilgiler ile donatmak ve dağıtım çerçevesinde, pazarlama faaliyetlerini anlamaları ve dağıtım pazarlama ilişkisini kurmaları sağlanmaları amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Dağıtım kanalı kavramını ve önemi, Kanal kavramı, Pazarlama kanallarının çevresi ve tasarımı, Kanal aracıları ve özellikleri, Fiziksel dağıtım ilke ve işlevleri, Stok Yönetimi, Sipariş İşleme. |
Ders Kaynakları |
Timur, Necdet; Öztürk, A. Sevgi; Oyman, Mine (1996), Pazarlama Kanalları, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları, İnternet ve Diğer Kaynaklar
Prof. Dr. Ahmet İSLAMOĞLU, (2020). Pazarlama Yönetimi (stratejik ve Global Yaklaşım), Beta Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2007 - 2008 2005 - 2006 2003 - 2004 2004 - 2005 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 7 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Dağıtım kanallar, dağıtım kanalı üyeleri | |
3 | Dağıtım kanallar, dağıtım kanalı üyeleri (devam) | Beyin Fırtınası Ders |
4 | Dağıtım kanalındaki ilişkiler | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders |
5 | Dağıtım kanalı seçimi ve stratejiler | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders |
6 | Dağıtım kanalı yönetimi | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders |
7 | Dağıtım kanalı yönetimi (devam) | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders |
8 | Dağıtım kanalı denetimi | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders |
9 | Dağıtım kanalı motivasyonu | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders |
10 | Fiziksel dağıtım | Beyin Fırtınası Ders |
11 | Fiziksel dağıtım (devam) | Beyin Fırtınası Ders |
12 | Fiziksel dağıtımın yararları, işlevleri | Beyin Fırtınası Ders |
6 | Farklı sektörlere ait fiziksel dağıtım kanallarının örneklenmesi | |
14 | Güncel örnek olay çalışmaları | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dağıtım kanalları ile ilgili yararlanılan kaynakları tanır. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
Dağıtım fonksiyonunun yürütülmesi esnasında karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
Dağıtım kanalları ile ilgili temel kavramlar açıklanır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dağıtım kanalları ve yönetiminin takibini yapar. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dağıtım kanalları ile ilgili yararlanılan kaynakları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dağıtım fonksiyonunun yürütülmesi esnasında karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dağıtım kanalları ile ilgili temel kavramlar açıklanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dağıtım kanalları ve yönetiminin takibini yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |