EN
  • Anasayfa
  • SOS118 Davranış Bilimleri (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SOS118 - Davranış Bilimleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Davranış Bilimleri SOS118 2 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ali ARICI
Ders Veren
Amaç

Öğrencileri iş hayatında insan davranışlarının altında yatan nedenleri, toplumsal, kişisel ve sosyal psikolojik yönden tahlil edebilme yeteneğine kavuşturmak için çeşitli davranışsal konular hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Yüksekokul mezunu bir öğrenci her durumda insanlarla iç içe olacaktır. Dolayısıyla ders insanın algılama, tutum ve davranışlarını anlamaya yöneliktir.

Ders İçeriği

Sosyoloji, Psikoloji, Sosyo-psikoloji gibi disiplinler hakkında bilgi verildikten sonra insan davranışlarını anlamaya ve yorumlamaya yönelik bilgiler aktarılacaktır. Derslerimizde ele alınacak konular ana başlıklarıyla; Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, rol, statü, haberleşme, tutumlar, öğrenme, kişilik, gruplar olarak sıralanabilir.

Ders Kaynakları . Davranış Bilimlerine Giriş (Enver ÖZKALP)
EROĞLU, Feyzullah, Davranış Bilimleri, Beta Yayınları
Yılmazer Aydın,Eroğlu Cemal, (2008), Meslek Yüksekokulları için Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış, Detay Yayıncılık
Turizm Sosyolojisi: Genel ve Yapısal Yaklaşım (Cevdet AVCIKURT)
Açıldığı Öğretim Yılı 2006 - 2007 2008 - 2009 2007 - 2008 2004 - 2005 2005 - 2006 2002 - 2003 2003 - 2004 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 8 6 48
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 8 6 48
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 3 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, davranış bilimleri ile ilgili bilim dalları
2 Motivasyon ve motivasyon kuramları
3 Örgütsel motivasyon ve türleri
4 Kişilik ve oluşumu
5 Tutumlar, Tutum oluşumu ve tutumu oluşturan faktörler, Tutum değiştirme
6 Algılama, Algılamayı etkileyen faktörler, algılama hataları
7 Liderlik, Liderlik teorileri, modern liderlik yaklaşımları
8 Kültür, kültür çeşitleri, kültür unsurları
9 Kültür değişmeleri ve kültür değişme tipleri
10 Örgüt kültürü
11 Örgütlerde gruplar ve grupların özellikleri
12 Davranış düzlemi, sosyal statüler ve rol davranışı
13 örgütsel stres ve örgütsel stres yönetimi
14 Davranış bilimleri ile ilgili güncel konular (Mobing , kurumsal bağlılık vb.)
14 Davranış bilimleri ile ilgili güncel konular (Mobbing, kurumsal bağlılık vb.)
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kişiliğin ne olduğunu ve örgütsel açıdan kişiliğin önemini kavrar.
Davranış bilimi ile ilgili temel konulara hakim olur.
Algı ve tutum kavramlarını örneklendirerek açıklar.
Kültür ve örgüt kültürü konuları öğrenilir.
Motivasyon ve örgütsel motivasyon konularının önemini kavrar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Kişiliğin ne olduğunu ve örgütsel açıdan kişiliğin önemini kavrar. - - - - - - - - - - - - -
Davranış bilimi ile ilgili temel konulara hakim olur. - - - - - - - - - - - - -
Algı ve tutum kavramlarını örneklendirerek açıklar. - - - - - - - - - - - - -
Kültür ve örgüt kültürü konuları öğrenilir. - - - - - - - - - - - - -
Motivasyon ve örgütsel motivasyon konularının önemini kavrar. - - - - - - - - - - - - -