Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Perakende Yönetimi | PZL226 | 4 | 1 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, tüketicilerin ihtiyaç duydukları mal ve hizmetleri tedarik eden kuruluş olan perakendecilerin tüketicilerin beklentilerine uygun mal ve hizmet sunumunu gerçekleştirmek için yerine getirdikleri fonksiyonların öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Günümüzde perakendecilik önemi, perakendecilerin sınıflandırılması, perakendecilerin sunmuş olduğu hizmetler, perakendecilikte pazarlama karmasının oluşturulması ve kariyer planlaması içerisinde perakendecilikteki iş olanakları |
Ders Kaynakları |
PERAKENDE YÖNETİMİ-Ed.: Doç. Dr. Gülfidan Bağış
Berman, B. vd. (2019). Perakende Yönetimi-Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Perakendecilik Kavramı | |
2 | Perakendecilikte Planlama Süreci | |
3 | Perakendecilik ve Mağaza Kuruluş Yeri Kararları | |
4 | Perakendecilik ve Mağaza Kuruluş Yeri Kararları (Devam) | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Perakendecilikte Organizasyon Kararları | |
6 | Perakendecilik ve Tutundurma Eylemleri | |
7 | Perakendecilik ve Tutundurma Eylemleri (Devam) | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | Perakende Mağazalarda Güvenlik Yönetimi | |
9 | Hibrit Perakendecilik | |
10 | Perakendecilik ve E-Ticaret | Ders Beyin Fırtınası |
11 | Perakendecilikte Müşteri İlişkileri Yönetimi | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Perakendecilikte Stok Yönetimi | |
14 | Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi | Ders Beyin Fırtınası |
14 | Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi | Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Perakendeciliği uygulayabilmek. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
Perakendecilikle pazarlama ve diğer işletme kavramlarını anlamak. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
Perakendecilikte temel kavramları öğrenmek. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
Perakendeciliği anlamak. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Perakendecilikte internetle birlikte gelişen süreci kavramak. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Perakendeciliği uygulayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Perakendecilikle pazarlama ve diğer işletme kavramlarını anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Perakendecilikte temel kavramları öğrenmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Perakendeciliği anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Perakendecilikte internetle birlikte gelişen süreci kavramak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |