EN
  • Anasayfa
  • PZL226 Perakende Yönetimi (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
PZL226 - Perakende Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Perakende Yönetimi PZL226 4 1 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, tüketicilerin ihtiyaç duydukları mal ve hizmetleri tedarik eden kuruluş olan perakendecilerin tüketicilerin beklentilerine uygun mal ve hizmet sunumunu gerçekleştirmek için yerine getirdikleri fonksiyonların öğretilmesidir.

Ders İçeriği

Günümüzde perakendecilik önemi, perakendecilerin sınıflandırılması, perakendecilerin sunmuş olduğu hizmetler, perakendecilikte pazarlama karmasının oluşturulması ve kariyer planlaması içerisinde perakendecilikteki iş olanakları

Ders Kaynakları PERAKENDE YÖNETİMİ-Ed.: Doç. Dr. Gülfidan Bağış
Berman, B. vd. (2019). Perakende Yönetimi-Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 86
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,37
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Perakendecilik Kavramı
2 Perakendecilikte Planlama Süreci
3 Perakendecilik ve Mağaza Kuruluş Yeri Kararları
4 Perakendecilik ve Mağaza Kuruluş Yeri Kararları (Devam) Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
5 Perakendecilikte Organizasyon Kararları
6 Perakendecilik ve Tutundurma Eylemleri
7 Perakendecilik ve Tutundurma Eylemleri (Devam) Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
8 Perakende Mağazalarda Güvenlik Yönetimi
9 Hibrit Perakendecilik
10 Perakendecilik ve E-Ticaret Ders Beyin Fırtınası
11 Perakendecilikte Müşteri İlişkileri Yönetimi Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
12 Perakendecilikte Stok Yönetimi
14 Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi Ders Beyin Fırtınası
14 Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Perakendeciliği uygulayabilmek. Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Perakendecilikle pazarlama ve diğer işletme kavramlarını anlamak. Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Perakendecilikte temel kavramları öğrenmek. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Perakendeciliği anlamak. Yazılı Sınav Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Perakendecilikte internetle birlikte gelişen süreci kavramak. Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Perakendeciliği uygulayabilmek. - - - - - - - - - - - - -
Perakendecilikle pazarlama ve diğer işletme kavramlarını anlamak. - - - - - - - - - - - - -
Perakendecilikte temel kavramları öğrenmek. - - - - - - - - - - - - -
Perakendeciliği anlamak. - - - - - - - - - - - - -
Perakendecilikte internetle birlikte gelişen süreci kavramak. - - - - - - - - - - - - -