Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektronik Pazarlama | PZL211 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI |
Ders Veren | |
Amaç |
Elektronik pazarlama altyapısını, yeni işletmecilik anlayış ve uygulamalarını incelemek, elektronik pazarlama iş modellerini açıklamak, yenilikçi pazarlama yöntemleri ve kavramları üzerinden yeni medya gerçeğini anlamak, veri madenciliği ve e-CRM çerçevesinde e-perakende dünyasını izah etmek bu dersin temel amacını ifade etmektedir. |
Ders İçeriği |
E-pazarlama felsefesi temelinde yeni medya araçları, sistemleri ve uygulamaları üzerine temel bilgiler içermektedir. |
Ders Kaynakları |
E-Perakendecilik (Ed. N. Figen ERSOY, 2013) AÖF Kitapları. Dijital Pazarlama, D. Ryan, 2016, İş Bankası yayınları. İnternet Ortamında Pazarlama, R. Aksoy, 2012, Seçkin. Pazarlama 4.0, P. Kotler, 2018, Optimist. İnternette Pazarlama, M. Marangoz, 2018, Beta.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 8 | 6 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 6 | 48 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Elektronik iş, e-ticaret ve e-pazarlama kavramları | |
2 | Yeni medya kavramı, araçları ve uygulamaları | |
3 | İnternet, tarihi ve İnternetten pazarlama | |
4 | Sosyal medya; tarihi, ortamları ve pazarlama gücü | |
5 | Sosyal medya; tarihi, ortamları ve pazarlama gücü II | |
6 | E-Perakendecilik: Gelişimi ve Modelleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | E-Tüketici ve e-tüketici davranışları | |
9 | Elektronik Perakendecilikte Veri Madenciliği | |
10 | E-Hizmet Kalitesi ve E-CRM | |
11 | Elektronik Mağazacılık ve Mağaza Tasarımı | |
12 | Elektronik Alışveriş ve E-Alışverişte Güvenlik ve Ödeme Sistemleri | |
13 | Günümüzde e-pazarlama ve başarılı örnekler | |
14 | Günümüzde e-pazarlama ve başarılı örnekler II |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
E-pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | |||
Yeni medya ve e-pazarlama ilişkisini kurarak günümüz İnternet dünyasını değerlendirebilme | |||
Başarılı e-pazarlama örnekleri temelinde yenilikçi e-pazarlama örneklerini değerlendirebilme | |||
Sosyal medya türleri ve kavramlarını analiz edebilme | |||
Bilinçli e-tüketici profilini açıklayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
E-pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni medya ve e-pazarlama ilişkisini kurarak günümüz İnternet dünyasını değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Başarılı e-pazarlama örnekleri temelinde yenilikçi e-pazarlama örneklerini değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal medya türleri ve kavramlarını analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilinçli e-tüketici profilini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |