EN
  • Anasayfa
  • PZL211 Elektronik Pazarlama (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
PZL211 - Elektronik Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Elektronik Pazarlama PZL211 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ali ARICI
Ders Veren
Amaç

Elektronik pazarlama altyapısını, yeni işletmecilik anlayış ve uygulamalarını incelemek, elektronik pazarlama iş modellerini açıklamak, yenilikçi pazarlama yöntemleri ve kavramları üzerinden yeni medya gerçeğini anlamak, veri madenciliği ve e-CRM çerçevesinde e-perakende dünyasını izah etmek bu dersin temel amacını ifade etmektedir.

Ders İçeriği

E-pazarlama felsefesi temelinde yeni medya araçları, sistemleri ve uygulamaları üzerine temel bilgiler içermektedir.

Ders Kaynakları E-Perakendecilik (Ed. N. Figen ERSOY, 2013) AÖF Kitapları. Dijital Pazarlama, D. Ryan, 2016, İş Bankası yayınları. İnternet Ortamında Pazarlama, R. Aksoy, 2012, Seçkin. Pazarlama 4.0, P. Kotler, 2018, Optimist. İnternette Pazarlama, M. Marangoz, 2018, Beta.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 3 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 8 6 48
Dinleme ve anlamlandırma Ders 8 6 48
Final Final 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Elektronik iş, e-ticaret ve e-pazarlama kavramları
2 Yeni medya kavramı, araçları ve uygulamaları
3 İnternet, tarihi ve İnternetten pazarlama
4 Sosyal medya; tarihi, ortamları ve pazarlama gücü
5 Sosyal medya; tarihi, ortamları ve pazarlama gücü II
6 E-Perakendecilik: Gelişimi ve Modelleri
7 Ara Sınav
8 E-Tüketici ve e-tüketici davranışları
9 Elektronik Perakendecilikte Veri Madenciliği
10 E-Hizmet Kalitesi ve E-CRM
11 Elektronik Mağazacılık ve Mağaza Tasarımı
12 Elektronik Alışveriş ve E-Alışverişte Güvenlik ve Ödeme Sistemleri
13 Günümüzde e-pazarlama ve başarılı örnekler
14 Günümüzde e-pazarlama ve başarılı örnekler II
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
E-pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
Yeni medya ve e-pazarlama ilişkisini kurarak günümüz İnternet dünyasını değerlendirebilme
Başarılı e-pazarlama örnekleri temelinde yenilikçi e-pazarlama örneklerini değerlendirebilme
Sosyal medya türleri ve kavramlarını analiz edebilme
Bilinçli e-tüketici profilini açıklayabilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
E-pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme - - - - - - - - - - - - -
Yeni medya ve e-pazarlama ilişkisini kurarak günümüz İnternet dünyasını değerlendirebilme - - - - - - - - - - - - -
Başarılı e-pazarlama örnekleri temelinde yenilikçi e-pazarlama örneklerini değerlendirebilme - - - - - - - - - - - - -
Sosyal medya türleri ve kavramlarını analiz edebilme - - - - - - - - - - - - -
Bilinçli e-tüketici profilini açıklayabilme - - - - - - - - - - - - -