Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Grafik Tasarım Tarihi | GRA101 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tuncay DAĞLI |
Ders Veren | Öğr. Gör. Tuncay DAĞLI |
Amaç |
1. 19. yüzyılın sonundan başlayarak teknolojik gelişmelere paralel meydana gelen modern sanat hareketlerinin nitelikleri. 2. Modern sanatın grafik tasarımı nasıl biçimlendirdiğinin örnekler üzerinden incelenmesi. 3. 20. yüzyılın ilk yarısında grafik tasarım konusunda oluşan yeni eğilimlerin görsel dillerinin çözümlenmesi. |
Ders İçeriği |
19. yüzyılın sonundan günümüze teknolojik gelişmelere paralel meydana gelen modern sanat hareketlerinin nitelikleri. Modern sanatın grafik tasarımı nasıl biçimlendirdiğinin örnekler üzerinden incelenmesi. 20. yüzyılın ilk yarısında grafik tasarım konusunda oluşan yeni eğilimlerin görsel dillerinin çözümlenmesi. |
Ders Kaynakları |
1. Graphic Design Time Line – Steven Heller ve Elinor Pettit
1. Graphic Design Time Line – Steven Heller ve Elinor Pettit 2. Graphic Design History – Steven Heller ve Georgette Ballance 3. Graphic Design – Richard Hollis Grafik Tasarım Tarih & Teknoloji - Mustafa Kınık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 43 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,69 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Prehistorik çağda yaşam ve sanat. | Ders |
3 | Prehistorik çağda sanat ve Mağara Resimleri. | Ders |
4 | Antik Mısır sanatının özellikleri, Mısır tanrı tasvirleri ve mezar duvarı resimleri. | Tartışmalı Ders |
5 | Erken Yunan, Minos ve Miken Sanatı. | Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Büyük İskender Dönemi ve Helenistik Sanat | Sözlü |
7 | Budist Sanat, Budist Uygur Tasvirleri Ghandara Bölgesinde Helenistik Etki | Sözlü |
8 | Erken Dönem Roma Sanatı - Etrüsk Sanatı | Sözlü |
9 | Doğu Roma ( Bizans)Sanatı - İlk Hristiyan Sanatı Örnekleri | Sözlü |
10 | Victorian Style -Art Craft Style (William MORRİS) Art Nouveau - Futurism - Heroic Art | |
11 | Early Modern - Art Deco - Late Modern - Psychedelic | Sözlü |
12 | Swiss International - Post Modern - Grunge - Flat | Sözlü |
13 | Osmanlı Dönemi Grafik Tasarım 1 (İbrahim Müteferrika) İlk Gazete ve İlân Tasarım ve Baskıları | Sözlü |
14 | Osmanlı'dan Cumhuriyet'e geçiş Dönemi. Hattatlar Hamit AYTAÇ - Emin BARIN ve Grafiker İhap Hulusi GÖREY. | Sözlü |
15 | İlk Dönem Cumhuriyet Eserleri ve Grafikerler. | Sözlü |
15 | İlk ve devamındaki dönem Cumhuriyet Eserleri ve Grafikerler. (Münif Fehim ÖZARMAN - Kenan TEMİZAN - Mithat ÖZER - Eli ACIMAN - Mesut MANİOĞLU) | Sözlü |
16 | Yakın dönem ve günümüzdeki Grafikerler ve eserleri. | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
4. Yerli ve yabancı akımların karşılaştırılması ile özellikle 20. ve 21. yüzyıl üzerinden incelemeler. | |||
3. Sosyal, ekonomik ve kültürel olayların grafik sanatı ile karşılıklı etkileşimleri. | |||
2. Sanat akımlarının grafik tasarım üzerindeki etkilerini ifade edebilme. | |||
1. Grafik ve tasarımın ortaya çıkış tarihini kavrama. | |||
5. Yerli ve yabancı akımların karşılaştırılması ile özellikle 20. ve 21. yüzyıl üzerinden incelemeler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4. Yerli ve yabancı akımların karşılaştırılması ile özellikle 20. ve 21. yüzyıl üzerinden incelemeler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
3. Sosyal, ekonomik ve kültürel olayların grafik sanatı ile karşılıklı etkileşimleri. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
2. Sanat akımlarının grafik tasarım üzerindeki etkilerini ifade edebilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
1. Grafik ve tasarımın ortaya çıkış tarihini kavrama. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
5. Yerli ve yabancı akımların karşılaştırılması ile özellikle 20. ve 21. yüzyıl üzerinden incelemeler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |