Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikro İktisada Giriş | IKT101 | 1 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Necati ÇİFTÇİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Muhammed BENLİ |
Amaç |
Öğrencinin iktisadın temel kavramlarını ve altyapısını kavraması ve ilerleyen dönemlerde makro ve mikro olarak incelenecek temel iktisat konularını anlamasını sağlamak. İktisadi ve analitik düşünme yeteneğinin kazandırılmasına yönelik olarak kavramların ve piyasaların anlaşılmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
İktisadın tanımı, arz ve talep kavramları ve analizi ile mikro temelde üretici ve tüketici teorileri, fiyat teorisi ve piyasa türleri ve piyasa dengeleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
İktisada Giriş .Yıldırım K.
İktisada Giriş, Zeynel Dinler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İktisadın tanımı, Ana Kavramlar | Sözlü |
2 | Fiyat Teorisine Giriş, Talep ve Arz | |
3 | Denge FiyatınınOluşumu, Arzıve Talebi Etkileyen Faktörlerve Esneklikler | Sözlü |
4 | Tüketici Teorisi,Fayda Yaklaşımları | Sözlü |
4 | Tüketici Teorisi,Fayda Yaklaşımları | Sözlü |
5 | Üretici Teorisi, ÜretimFonksiyonu ve Maliyet Analizi | Sözlü |
5 | Üretici Teorisi, ÜretimFonksiyonu ve Maliyet Analizi | Sözlü |
6 | Firma Dengesive Kar Maksimizasyonu | Sözlü |
6 | Firma Dengesive Kar Maksimizasyonu | Sözlü |
7 | TamRekabet Piyasasında Denge | Sözlü |
8 | Aksak Rekabet Piyasasıve Ortaya Çıkışı, Monopol | Sözlü |
9 | Monopol Dengesi, Monopson ve ÇiftMonopol | Sözlü |
9 | Monopol Dengesi, Monopson ve ÇiftMonopol | Sözlü |
10 | Monopolcü Rekabet Piyasası | |
11 | Oligopolve Fiyat Teorisine Eleştiriler | Sözlü |
12 | Bölüşüm, ÜretimFaktörleri Talebi | Sözlü |
13 | ÜretimFaktörleri, Gelir Dağılımı Politikası | Sözlü |
14 | Genel Değerlendirme | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alanı ile ilgili teorik ve güncel bilgilere sahip olmak. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hakim klasik iktisat literatürü ve konjonktürün anlaşılmasına yönelik alt yapının oluşması | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
En temel ekonomik ilişkilerin ve kavramların eşliğinde mikro boyutta analiz yeteneğinin oluşması | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Ekonomik ajanların mikro düzeyde incelenmesiyle birlikte bunların bir araya gelmesiyle oluşan piyasaların analizinin ve farkındalığının artması | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanı ile ilgili teorik ve güncel bilgilere sahip olmak. | 2 | 1 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 |
Hakim klasik iktisat literatürü ve konjonktürün anlaşılmasına yönelik alt yapının oluşması | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
En temel ekonomik ilişkilerin ve kavramların eşliğinde mikro boyutta analiz yeteneğinin oluşması | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ekonomik ajanların mikro düzeyde incelenmesiyle birlikte bunların bir araya gelmesiyle oluşan piyasaların analizinin ve farkındalığının artması | 2 | 1 | 4 | 1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 |