Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Maliye Sosyolojisi | MLİ302 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Semra ALTINGÖZ ZARPLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Maliye ve sosyoloji ilişkisini kurarak, vergilemede etkili olan sosyal ve psikolojik faktörleri incelemek; vergilendirmeye karşı toplumsal tepkileri neden ve sonuçlarıyla analiz etmek ve toplumsal yapıya uygun vergi sisteminin özelliklerini araştırmaktır. |
Ders İçeriği |
Mali yükümlülükler ve önemleri. Mali sosyoloji ve psikolojiye ilişkin genel kavramlar. Mali psikolojinin önemi, gelişimi. Vergi yükü kavramı ve vergi yükünün sınırı sorunu. Yükümlülerin vergiye karşı davranışlarını belirleyen bireysel faktörler. Yükümlülerin vergiye karşı davranışlarını belirleyen çevresel faktörler. Yükümlülerin mali yükümlülüklere karşı davranış biçimleri. Vergiden kaçınma ve etkileri. Vergi kaçakçılığı ve kayıt dışı ekonomi. Kayıt dışı ekonominin boyutları. Vergiye karşı dirençleri azaltıcı vergi yapısının genel esasları. Vergi tekniğine ilişkin esaslar. Vergilendirmede yükümlülere tanınan bazı kolaylıklar. Türkiye açısından mali yükümlülükler ve sosyolojik etkileri. |
Ders Kaynakları |
Vergileme Ekonomisi ve Vergileme Psikolojisi, Coşkun Can Aktan; Dilek Dileyici; İstiklal Yaşar Vural, Seçkin Yayıncılık,
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mali yükümlülükler ve önemleri | |
2 | Mali sosyoloji ve psikolojiye ilişkin genel kavramlar | |
3 | Mali psikolojinin önemi ve gelişimi | |
4 | Yükümlülerin vergiye karşı davranışlarını belirleyen bireysel faktörler | |
5 | Yükümlülerin vergiye karşı davranışlarını belirleyen çevresel faktörler | |
6 | Yükümlülerin mali yükümlülüklere karşı davranış biçimleri | |
7 | Vergiden kaçınma ve etkileri | |
8 | Vergi kaçakçılığı ve kayıt dışı ekonomi | |
9 | Kayıt dışı ekonominin boyutları | |
10 | Vergiye karşı dirençleri azaltıcı vergi yapısının genel esasları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mali sosyolojinin konusu ve kapsamını örneklerle açıklayabilirler. | |||
Vergilemeyi etkileyen sosyolojik faktörleri bilebilir. | |||
Vergilemeyi etkileyen psikolojik faktörleri bilebilir. | |||
Mali olayların arkasındaki sosyal olguları analiz edebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mali sosyolojinin konusu ve kapsamını örneklerle açıklayabilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vergilemeyi etkileyen sosyolojik faktörleri bilebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vergilemeyi etkileyen psikolojik faktörleri bilebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mali olayların arkasındaki sosyal olguları analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |