Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası Sermaye Hareketleri ve Finansal Krizler | IKT481 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze ders anlatımı, soru-cevap |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Ders Veren | |
Amaç |
Uluslararası Sermaye Hareketlerinin tanımı, tarihsel gelişimi, nedenleri ve sonuçlarının anlaşılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Uluslararası Sermaye Hareketliliğine izin veren ekonomik yapının tarihsel oluşumu ve bu yapının büyüyerek gelişmesini sağlayan faktörlerin açıklanrak ülke ekonomilerine olan etkileri belirtilecektir. |
Ders Kaynakları |
Finansal Krizler Erken Uyarı Sistemleri ve 2008 Krizi İçin TR-ABD Örneği
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
70
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Finansal Krizlerin Tanımı ve Finansal Krizleri Anlayabilmek İçin Bilinmesi Gereken Kavramalar | |
2 | Finansal Krizlerin Teorik Alt Yapısı | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Döviz (Para) ve Bankacılık Krizleri | |
4 | 1. Nesil Krizler- Latin Tipi Kriz Modelleri | |
5 | 1982 Meksika Krizi | |
6 | 1994 Türkiye Ekonomik Krizi | |
7 | İkinci Nesil Ekonomik Krizler | |
8 | ARA SINAV | |
9 | AVRUPA DÖVİZ KRİZİ (ERM) | |
10 | 1994 Meksika Krizi | |
11 | Üçüncü Nesil Krizler | |
12 | 1997 Asya Ekonomik Krizi | |
13 | 2008 ABD Ekonomik Krizi ve Dünyaya Yansımaları | |
14 | FİNAL SINAVI |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Küreselleşme ve sermaye akımları arasındaki ilişkiyi anlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Küreselleşme ve Ekonomik Etkileri | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Finansal Liberilaziasyon örnek çalışmalar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sermaye akımlarının ekonomik etkilerini öğrenmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sermaye Hareketlerinin Küresel Finansal Krizler Üzerindeki Etkisi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Küreselleşme ve sermaye akımları arasındaki ilişkiyi anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küreselleşme ve Ekonomik Etkileri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal Liberilaziasyon örnek çalışmalar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sermaye akımlarının ekonomik etkilerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sermaye Hareketlerinin Küresel Finansal Krizler Üzerindeki Etkisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |