Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finansal Raporlar Analizi | İSL305 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şerife SUBAŞI |
Ders Veren | Doç. Dr. Şerife SUBAŞI |
Amaç |
İşletmelerin Finansal Tablolarının incelenerek işlemenin gelecekteki finansal durumu, faaliyet sonuçları ve nakit giriş ve çıkışları hakkında raporlar düzenleyebilmektir |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar ve dönem sonu çalışmalarının kapsamı, bilanço hesaplarına ilişkin dönem sonu çalışmaları, satışların maliyeti ve dönem giderleri, gelir tablosu hesaplarına ilişkin çalışmaları ve kar zarar tespiti, bilanço ve gelir tablosunun hazırlanması |
Ders Kaynakları |
Finansal Tablolar ve Mali Analiz Teknikleri, Nalan Akdoğan ve Nejat Tenker, Gazi Kitabevi, Ankara, 2010.
Mali Tablolar Analizi, Öztin Akgüç, Avcıol Yayınları, İstanbul, 2013. Mali Tablolar Analizi, Öztin AKGÜÇ, 2017 Finansal Tablolar Analizi, Mahmut Vefa Toroslu ve Cem Niyazi Durmuş, Seçkin Yayıncılık, İstanbul, 2016 Mali Tablolar Analizi, Adem Çabuk ve İbrahim Lazol, Ekin Yayınları, Bursa, 2014. Prof.Dr. Vasfi Haftacı, (2010), İşletmelerde Finansal Çözümleme, Umuttepe Yayınları Prof.Dr. Ümit Gücenme (2005), Mali Tablolar Analizi ve Enflasyon Muhasebesi,Aktüel, |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Kısa Sınav 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Finansal Raporla İlgili Genel Kavramlar | |
2 | Finansal tabloların mali analiz açısından anlam ve önemi:Bilanço | Ders |
3 | Finansal tabloların mali analiz açısından anlam ve önemi: Gelir tablosu | Ders |
4 | Karşılaştırmalı Tablolar Analiz Tekniği: Yatay Analiz ve yorumlanması | Ders |
5 | Yüzde Yöntemi ile Analiz Tekniği: Dikey Analiz ve yorumlanması | Ders |
6 | Eğilim Yüzdeleri Tekniği: Trend Analizi ve yorumlanması | Ders |
7 | Ara Sınav | |
8 | Likidite Rasyoları ve Yorumlanması | Ders |
11 | Faaliyet Rasyoları ve Yorumlanması | |
9 | Karlılık Rasyoları ve Yorumlanması | Ders |
10 | Finansal yapı oranları ve yorumlanması | Ders |
11 | Piyasa Rasyoları ve Yorumlanması | Ders |
12 | Fon Akım Tablosu Hesaplama | Ders |
13 | Fon Akım Tablosu Yorumlama | Ders |
13 | Net Çalışma Sermayesi Değişim Tablosu | Ders |
14 | Özkaynaklar Değişim Tablosu ve Kâr Dağıtım Tablosu | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmenin Ulusal ekonomi İle Uyumlu Olarak Çalışması İçin Gerekli Önlemleri Alabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Rasyo Analizi Yoluyla İşletmenin Finansal Olarak Zayıf Yönlerini Belirleyerek Yönetsel Önlemlerin Alınmasına Katkıda Bulunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Bilanço, Gelir Tablosu ve Nakit Akım tablosundan Yararlanarak İşletmelerin Finansal Sorunlarını Belirleme ve Buna Göre Önlem Alma Yeteneği Kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmenin Ulusal ekonomi İle Uyumlu Olarak Çalışması İçin Gerekli Önlemleri Alabilir. | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Rasyo Analizi Yoluyla İşletmenin Finansal Olarak Zayıf Yönlerini Belirleyerek Yönetsel Önlemlerin Alınmasına Katkıda Bulunur | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 |
Bilanço, Gelir Tablosu ve Nakit Akım tablosundan Yararlanarak İşletmelerin Finansal Sorunlarını Belirleme ve Buna Göre Önlem Alma Yeteneği Kazanır. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 |