Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ortadoğu'da Siyasal Sorunlar | SBK472 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Hemen hemen İnsanlık tarihi boyunca uluslararası politikanın temel gündem maddesi olmuş olan Ortadoğu´nun tarihi süreci; siyasi, dini, ekonomik ve toplumsal açılardan derinlikli bir şekilde analiz edilmek suretiyle günümüz ortadoğu siyasetini daha kavranabilir hale getirmek. |
Ders İçeriği |
Öncelikli olarak "Ortadoğu" kavramı üzerinde durularak, bölgenin adlandırılmasında rol oynayan siyasi, dini ve ekonomik dinamikler incelenecektir. Bölgenin tanımlanmasında uluslararası politika ve konjonktürel gelişmelerin etkisine değinilecektir. Daha sonra, modern Ortadoğu´nun şekillenmesinde tarihi dönüm noktası olan 16. yüzyıldaki Osmanlı-Safevi ilişkilerinden başlamak üzere günümüze kadar, bölgede meydana gelen ve bölgenin kaderini değiştiren önemli savaşlar, tarihi olaylar, dini ve siyasi hareketler ve son olarak büyük güçlerin bölgeye yönelik politikaları kapsamlı bir şekilde incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Arthur Goldschmidt ve Lawrence Davidson, Kısa Ortadoğu Tarihi, Doruk, İstanbul, 2011.
William L. Cleveland, Modern Ortadoğu Tarihi, Çev: Mehmet Harmancı, Agora Kitaplığı, İstanbul, 2014. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ortadoğu coğrafyasının tanıtımı | |
2 | İslamiyet'in Doğuşu ve Batı ile İlişkiler | |
3 | Osmanlı ve Safevi devletlerinin kuruluşları ve Ortadoğu´da rekabet ve çatışmaları | |
4 | 18.ve 19. yüzyıllarda Osmanlı Devleti, İran, Mısır, Irak ve Suudi Arabistan | |
5 | I. Dünya Savaşı ve Ortadoğu´nun yeniden şekillenmesi | |
6 | İki savaş arası dönemde (1919-1939) Ortadoğu | |
7 | II. Dünya Savaş ve Ortadoğu | |
8 | İsrail´in kuruluşu ve Filistin meselesi | Tartışmalı Ders |
9 | Soğuk Savaş´ın başlangıcında (1947-62) İsrail, İran, Mısır, Irak, Suriye ve Suudi Arabistan | Tartışmalı Ders |
10 | Arap-İsrail Savaşları (1948,1956, 1967,1973) | |
11 | 1979 İran İslam Devrimi | |
12 | İran-Irak Savaşı (1980-1988) | Ders |
13 | II. Körfez Savaşı (1990-1991) | |
14 | Soğuk Savaş´ın sona ermesinden Arap Baharı´na Ortadoğu | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ortadoğu bölgesinin siayasi, ekonomik, toplumsal ve dinsel yapısını tanımlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortadoğu bölgesinin siayasi, ekonomik, toplumsal ve dinsel yapısını tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |