Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası Maliye | MLİ406 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasin ACAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin genel amacı uluslararası mali alanda var olan kuruluşları yakından tanımakla birlikte bu kuruluşların gelişmiş ve gelişmekte olan ekonomilerle finansman alanında yapmış oldukları anlaşmalar, konferanslar, paneller, projeler, hibeler, sağlanan krediler ve benzeri konularla ilgili genel açılımların neler olduğuna ilişkindir. |
Ders İçeriği |
Uluslararası mali işlemlerle ilgili temel kavramlar, tarihsel gelişimi, Dünyada ve Türkiye de uluslararası maliye alanındaki uygulama ve sonuçlarını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
1 - Fazıl TEKİN, Tülay ARIN, Sacit ÖNEN, Billur YATI SOYDAN ve Eser KARAKAŞ (1997), Uluslararası Mali İlişkiler, Anadolu Üniversitesi Yayınları: 944, Eskişehir. 2 - Osman PEHLİVAN, Uluslararası Vergileme, Trabzon: 2006
Makroekonomi, Politika ve Uygulama, Mishkin, Nobel Yayınevi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kapalı ekonomi modelleri | |
2 | İki ülkeli modeller | |
3 | Uluslararası makroekonomideki bulmacalar | |
4 | Nominal döviz kurlar | |
5 | Para, döviz kurları ve para ikamesi | |
6 | Döviz kurları ve sermaye hareketliliği | |
7 | Küresel sermaye akımları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Açık Ekonomi maliye politikası | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Finansal krizler: İkinci nesil kriz modelleri | |
10 | Bankacılık ve döviz krizleri: bulgular | |
11 | Enflasyon, istikrar ve kredibilite | |
13 | Uluslararası uyum: teori ve uygulama | |
14 | Küresel Kamusal Mallar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uluslararası maliyenin mahiyeti ve öneminin kapsanması | |||
İkili ticarette ortaya çıkan mali sorunlar ve bunların bertarafına yönelik önlemlerin kavranması | |||
İkili ticarette ortaya çıkan sorunlara ilişkin uluslararası mali ve diğer kurumların yaklaşımlarının kavranması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası maliyenin mahiyeti ve öneminin kapsanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İkili ticarette ortaya çıkan mali sorunlar ve bunların bertarafına yönelik önlemlerin kavranması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İkili ticarette ortaya çıkan sorunlara ilişkin uluslararası mali ve diğer kurumların yaklaşımlarının kavranması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |