Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilir İşletmecilik | İŞL481 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gözde KOCA |
Ders Veren | |
Amaç |
Nüfusun hızlı artması, sanayileşme ve kentleşme; tüketimi ve üretimi artırmış; çevre sorunlarına ve doğal dengenin bozulmasına neden olmuştur. İşletmeler çevrelerinde olup biten her türlü ekonomik, sosyal ve kültürel gelişmelerden etkilenmektedirler. Şirketlerin, çevreye ve insana duyarlı iyi birer kurumsal vatandaş olmalarının beklendiği küresel bir dönüşüm sürecindeyiz. İşletme çıkarlarının toplum çıkarları ile çatışmadığı, ekonomik ve kar odaklı bakış açısının yanında, sosyal ve çevre konularının da işletmelerin sorumluluğu haline geldiği bir yeni dünya düzenine girilmektedir. İşletmelerin hayatta kalması ve başarılı olabilmesi için bu değişime ayak uydurabilmeleri gerekmektedir. Bu dersin amacı; işletmelerin iş süreçlerinde ve işletme kararlarında ekonomik, sosyal ve çevresel açıdan sürdürülebilirliği nasıl entegre edecekleri, çevre sorunlarını önlemek ve çevreyi korumak için hangi faaliyetlerde bulunmaları gerektiği, işletme faaliyetlerinin çevre ve topluma yönelik etkilerinin nasıl takip edilip ve ölçümleneceği bilgilerini öğrencilere aktarmaktır. |
Ders İçeriği |
Sürdürülebilirlik Kavramı, Sürdürülebilir Kalkınma, Sürdürülebilir İşletme Kavramı, İşletmeleri Sürdürülebilir Olmaya İten Güçler, Sürdürebilirliğin İşletmelere Sağladığı Faydalar |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Genel Tanıtım ( Dersin Amacı, İçeriği, Kullanılacak Metodoloji ve Yöntemler) | Ders |
2 | Sürdürülebilirlik Kavramı, Sürdürülebilir Kalkınma, Sürdürülebilir İşletme Kavramı, İşletmeleri Sürdürülebilir Olmaya İten Güçler, Sürdürebilirliğin İşletmelere Sağladığı Faydalar | Ders |
3 | Kurumsal Sürdürülebilirlik Kavramı, Kurumsal Sürdürülebilirliğin Dayandığı İlkeler, Kurumsal Sürdürülebilirlikte Üçlü Performans Yaklaşımı, Kurumsal Sürdürülebilirlik Modeli, Sürdürülebilirliğin Gerçekleşmesi İçin Gerekli Unsurlar | Ders |
4 | Kurumsal Sürdürülebilir Yönetim Sistemi, Kurumsal Sürdürülebilirliğin Yönetim Muhasebesi Uygulamalarındaki Yeri, Sürdürülebilirlik Raporlaması, Sürdürülebilirliğin Sağlanmasında Lider Yöneticilerin Rolü | Ders |
5 | Müşteri Değeri Tanımı, Müşteri Değeri Perspektifinde Sürdürülebilirlik, Sürdürülebilir Müşteri, Sürdürülebilir Tüketim, Sürdürülebilir Pazarlama | Ders |
6 | Çevreci Örgüt Kültürü ve İklimi, Sürdürülebilir İnsan Kaynakları Kavramı ve Önemi, Sürdürülebilirlik Çerçevesinde İnsan Kaynakları Fonksiyonları | Ders |
7 | Girişimcilik Kavramı, Girişimcilikte Yaratıcılık, Girişimcilikte Yenilik Sürdürülebilir Girişimcilik, Eko Girişimcilik ve Sosyal Girişimcilik | Ders |
7 | Girişimcilik Kavramı, Girişimcilikte Yaratıcılık, Girişimcilikte Yenilik Sürdürülebilir Girişimcilik, Eko Girişimcilik ve Sosyal Girişimcilik | Ders |
9 | İnovasyon Kavramı, İnovasyon Türleri, Sürdürülebilirlik Çerçevesinde İnovasyon, Çevreci İnovasyon, Çevreci İnovasyon Sınıflandırması | Ders |
10 | Sürdürülebilirlik Ve Teknolojik İnovasyon, Teknolojik İnovasyonla Sürüdürülebilir Çözümler, Temiz Enerji Teknolojileri, Sürdürülebilir Üretim, Atık Yönetimi | Ders |
11 | İşletmelerin Sürdürülebilirlik Performansının Ölçümü, Mutlak Ve Göreceli Sürdürülebilirlik Performans Ölçümleri, Sürdürülebilir Katma Değer Yaklaşımı ile Sürdürülebilirlik Ölçümü | Ders |
12 | İşletmeler Açısından Sürdürülebilirlik Kontrolü Kavramı, Sürdürülebilir Katma Değerin Hesaplanması, Sürdürülebilirlik Endeksi ile Sürdürülebilirlik Ölçümü | Ders |
13 | Tedarik Zincirinin Yapısı, Sürdürülebilir Tedarik Ağları Sürdürülebilir Tedarik Ağlarının Performans Göstergeleri | Ders |
14 | Genel Değerlendirme ve Video Gösterimi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sürdürülebilir kalkınma ile işletmelerin bağlantısı | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İşletme Yönetimine Sürdürülebilirlik bakış açısı ile yaklaşmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşletmelerin Kurumsal Sürdürülebilirliklerini gerçekleştirecekleri boyutlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşletmeler açısından Sürdürülebilirlik Kavramının Önemi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşletmelerde Kurumsal Sürdürülebilirlik Modelinin Uygulanması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilir kalkınma ile işletmelerin bağlantısı | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
İşletme Yönetimine Sürdürülebilirlik bakış açısı ile yaklaşmak | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
İşletmelerin Kurumsal Sürdürülebilirliklerini gerçekleştirecekleri boyutlar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
İşletmeler açısından Sürdürülebilirlik Kavramının Önemi | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
İşletmelerde Kurumsal Sürdürülebilirlik Modelinin Uygulanması | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |