EN
  • Anasayfa
  • İSL106 İşletme Fonksiyonları (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İSL106 - İşletme Fonksiyonları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İşletme Fonksiyonları İSL106 2 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER
Ders Veren
Amaç

İşletmelerin kuruluş amaçları , kuruluş şekilleri ve kuruluş süreçleri hakkında bilgi sahibi olması sağlanacaktır.

Ders İçeriği

işletmenin fonksiyonlarında yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe ve finansman, insan kaynakalrı, ar-ge konularında bilgi sahibi olmak

Ders Kaynakları S Kadri Mirze, İşletme, 13.Baskı, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2011.
İşletmecilikle ilgili güncel yayınlar. İnternet kaynakları.
kadri mirze işletme
Genel işletme, Detay Yayınları- Ankara
Şimşek, Şerif ve Çelik, Adnan (2011) “Genel İşletme”, Eğitim-Akademi Yay., Konya
Karalar, Rıdvan (2008) “Genel İşletme”, Nisan Kitabevi, Eskişehir
ÜLGEN, Hayri ve Mirze S. Kadri, İşletmelerde Stratejik Yönetim, 1. Baskı, Literatür Yayıncılık, Dağıtım, Pazarlama, San. ve Tic. Ltd. Şti. İstanbul, 2004.
Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014.
BARUTÇUGİL, İsmet, Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Yayınları, Mart 2004.
Dinçer, Ömer (2000), “İşletme Yönetimine Giriş”, Beta Basım Yayım, İstanbul
Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014.
Genel İşletmecilik Bilgileri, Editör: İrfan Süer, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
İsmet, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2003.
KOÇEL, Tamer, İşletme Yöneticiliği, 9. Baskı, Beta Basım-Yayım-Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2004.
prof. Dr. Rıdvan Karalar, GENEL İŞLETME
Genel işletme, Detay Yayınları- Ankara
Şimşek, Şerif ve Çelik, Adnan (2011) “Genel İşletme”, Eğitim-Akademi Yay., Konya
Karalar, Rıdvan (2008) “Genel İşletme”, Nisan Kitabevi, Eskişehir
ÜLGEN, Hayri ve Mirze S. Kadri, İşletmelerde Stratejik Yönetim, 1. Baskı, Literatür Yayıncılık, Dağıtım, Pazarlama, San. ve Tic. Ltd. Şti. İstanbul, 2004.
Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014.
BARUTÇUGİL, İsmet, Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Yayınları, Mart 2004.
Dinçer, Ömer (2000), “İşletme Yönetimine Giriş”, Beta Basım Yayım, İstanbul
Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014.
Genel İşletmecilik Bilgileri, Editör: İrfan Süer, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
İsmet, Temel İşletme Bilgileri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2003.
KOÇEL, Tamer, İşletme Yöneticiliği, 9. Baskı, Beta Basım-Yayım-Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2004.
prof. Dr. Rıdvan Karalar, GENEL İŞLETME
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İşletme ve işletmecilik kavramları Tartışmalı Ders Sözlü Ders
2 İşletmelerin sınıflandırılması Tartışmalı Ders Sözlü Ders
3 İşletmenin çevresi Tartışmalı Ders Sözlü Ders
4 İşletmenin amaç ve sorumlulukları, işletme kurma nedenleri Tartışmalı Ders Sözlü Ders
5 İşletmelerde kuruluş ve yapılabilirlik çalışmaları Tartışmalı Ders Sözlü Ders
6 Kuruluş yeri ve seçimi, işletmelerde kapasite Tartışmalı Ders Sözlü Ders
7 İşletmenin temel fonksiyonu : Yönetim Tartışmalı Ders Sözlü Ders
8 İşletmelerde büyüme, bütünleşme ve işbirliği - Ara sınav Tartışmalı Ders Sözlü Ders
9 Üretim Yönetimi Tartışmalı Ders Sözlü Ders
10 Pazarlama Yönetimi Tartışmalı Ders Sözlü Ders
11 Finansman Yönetimi Tartışmalı Ders Sözlü Ders
12 İnsan Kaynakları Yönetimi Tartışmalı Ders Sözlü Ders
13 Araştırma- Geliştirme, İnovasyon ve Yenilik Tartışmalı Ders Sözlü Ders
14 Tedarik ve Halkla İlişkiler Tartışmalı Ders Sözlü Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
öğrenciler işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olacaklar
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Temel işletme fonksiyonlarını tanımlamak ve bunlara dair işlemleri yapmak. Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmenin temel fonksiyonlarını kavramak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmenin özelliklerini sıralamak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kuruluş karar sürecine katılmak Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Yönetim fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak. Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Temel işletme fonksiyonlarını tanımlamak ve bunlara dair işlemleri yapmak. Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmenin temel fonksiyonlarını kavramak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmenin özelliklerini sıralamak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kuruluş karar sürecine katılmak Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Yönetim fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak. Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
öğrenciler işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olacaklar - - - - - - - - - - - -
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak - - - - - - - - - - - -
Temel işletme fonksiyonlarını tanımlamak ve bunlara dair işlemleri yapmak. - - - - - - - - - - - -
İşletmenin temel fonksiyonlarını kavramak - - - - - - - - - - - -
İşletmenin özelliklerini sıralamak - - - - - - - - - - - -
Kuruluş karar sürecine katılmak - - - - - - - - - - - -
Yönetim fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak - - - - - - - - - - - -
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak - - - - - - - - - - - -
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak - - - - - - - - - - - -
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak - - - - - - - - - - - -
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak. - - - - - - - - - - - -
Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak - - - - - - - - - - - -
İşletmenin özelliklerini sıralamak ve işletmeleri tanımlamak - - - - - - - - - - - -
Temel işletme fonksiyonlarını tanımlamak ve bunlara dair işlemleri yapmak. - - - - - - - - - - - -
İşletmenin temel fonksiyonlarını kavramak - - - - - - - - - - - -
İşletmenin özelliklerini sıralamak - - - - - - - - - - - -
Kuruluş karar sürecine katılmak - - - - - - - - - - - -
Yönetim fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak - - - - - - - - - - - -
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak - - - - - - - - - - - -
İşletmenin yönetim ve organizasyon fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak - - - - - - - - - - - -
İşletmenin kuruluş karar sürecine katılmak ve kuruluş işlemlerini anlamak - - - - - - - - - - - -
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlamak ve yapmak. - - - - - - - - - - - -
Temel işletme fonksiyonlarına dair işlemleri yapmak - - - - - - - - - - - -