Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finans Matematiği | İSL251 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Salih MUTLU |
Ders Veren | Prof. Dr. Hüseyin YILMAZ |
Amaç |
Öğrenciye finans matematiği konusunda temel bilgileri vermektir. |
Ders İçeriği |
Finans matematiği formülleri, yöntemleri,hesaplamaları, yorumları. |
Ders Kaynakları |
Ders notları, tüm finans matematiği ve finansal yönetim kitapları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 10 | 3 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 10 | 3 | 30 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 5 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
Final | Final | 1 | 5 | 5 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 3 | 3 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş,tanımlar, kavramlar,faiz tabloları | |
2 | Basit faiz | |
3 | Bileşik faiz - gelecekteki değer | |
4 | Problem çözümleri | |
5 | Bileşik faiz- Bugünkü değer | Ders |
4 | Problem çözümleri | |
7 | Ara İmtihan | Sözlü |
8 | Anüite ve anüitenin gelecekteki değeri | |
4 | Problem çözümleri | |
10 | Anüitenin şimdiki değeri | |
4 | Problem çözümleri | |
12 | Bir yıldan az dönem için faiz hesaplamaları | |
13 | Perpetuitenin şimdiki değeri, büyüme oranı | |
14 | Genel tekrar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Paranın neden, zaman değerine sahip olduğunu kavrayabilecek. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Yüzde, maliyet ve kâr hesaplamalarını yapabilecek. | Sözlü Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Basit faiz ve basit iskonto hesaplamalarını yapabilecek. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Nominal faiz, reel faiz, efektif faiz, risk ve enflasyon ilişkisini kurabilecek. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Bileşik faiz ve bileşik iskonto hesaplamalarını yapabilecek. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Paranın neden, zaman değerine sahip olduğunu kavrayabilecek. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Yüzde, maliyet ve kâr hesaplamalarını yapabilecek. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Basit faiz ve basit iskonto hesaplamalarını yapabilecek. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Nominal faiz, reel faiz, efektif faiz, risk ve enflasyon ilişkisini kurabilecek. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Bileşik faiz ve bileşik iskonto hesaplamalarını yapabilecek. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |