Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Verimlilik Yönetimi | İSL253 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER |
Amaç |
İşletmelerde karlılığın sağlanması için gerekli olan en temel unusurun verimlilik artışı sağlanması olduğu kabulu ile verimliliği artırıcı unsurların sağlanması hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Verimliliğin artırılması için gerekli olan unsurların belirlenmesi ve bu unsurların geliştirilmesi için gerekli olan yapıların kurulması |
Ders Kaynakları |
MPM, Verimlilik Yönetimi El Kitabı MPM Yayınları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 13 | 26 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse ilişkin genel hususlar: müfredat, dersin amacının öğrenci ve öğretim üyesinin görevleri, başarı koşulları, okumalar, vb. | |
2 | Verimlilik kavram ve tanımı | |
3 | verimliliği artıran faktörler | |
4 | verimlilik analizi | |
4 | verimlilik analizi | |
6 | Örgüt Etkinliğinin Yönetimi | |
7 | Ara imtihan | |
8 | Verimlilik artırma teknikleri | |
9 | İnsan kaynağının etkili yönetimi | |
10 | verimliliğin teşviki | |
11 | Örnek olay sunumu | |
12 | örnek olay sunumu | |
11 | Örnek olay sunumu | |
11 | Örnek olay sunumu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
"verimliliği artıran unsurların açıklanabilmesi İşletmelerin insan kaynakları işlevini açıklayabilir. İşletmelerin finansman işlevini açıklayabilir. İşletmelerin üretim işlevini açıklayabilir. İşletmelerin yönetim işlevini açıklayabilir." | |||
Verimliliğin artırılması için gerekli olan unsurların belirlenmesi ve bu unsurların geliştirilmesi için gerekli olan yapıların kurulması | |||
verimliliğin ne olduğunun açıklanması | |||
verimliliğe etki eden insan faktörünün geliştirilmesi için bilgi sahibi olunması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
"verimliliği artıran unsurların açıklanabilmesi İşletmelerin insan kaynakları işlevini açıklayabilir. İşletmelerin finansman işlevini açıklayabilir. İşletmelerin üretim işlevini açıklayabilir. İşletmelerin yönetim işlevini açıklayabilir." | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Verimliliğin artırılması için gerekli olan unsurların belirlenmesi ve bu unsurların geliştirilmesi için gerekli olan yapıların kurulması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
verimliliğin ne olduğunun açıklanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
verimliliğe etki eden insan faktörünün geliştirilmesi için bilgi sahibi olunması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |