Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletmelerde İletişim | İSL259 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Örgüt içi, paydaşlarla ve kültürlerarası iletişim, Etkili iletişim teknikleri:iletişim teknolojisinin kullanımı, ticari yazışmalar, şirket içi yazışmalar, raporlar, özgeçmiş yazımı, sunumlar ve iş görüşmesi esnasında davranışlar, Dinleme becerisi ve vücut dili kullanımı konuları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Bireyler, gruplar ve örgüt genelinde etkili iletişimin yaratılması düşüncesini, her analiz birimi bakımından inceler. |
Ders Kaynakları |
İletişim Becerileri, Nobel Yayınları
Business Communication: Process and Product , 8th Edition Mary Ellen Guffey, Dana Loewy Published: © 2015 İşletmelerde İletişim İle İlgili İnternet'teki Örnek olaylar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim nedir? İşletmelerde İletişim neden önemlidir? | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Etkin Sunuş Teknikleri | |
1 | Etkili İletişim Kavramı ve Süreci | |
10 | İletişimde Kültürel Farklılıkların Rolü | |
12 | Etkin Toplantı Yönetimi | |
6 | Örgütsel İletişim | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav- Örgütsel İletişimde Engeller ve İletişimin Geliştirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Kişisel İletişim ve Kendini Tanıma | |
2 | İletişim Biçimleri, Fonksiyonları ve İletişim Modelleri | |
9 | Sözsüz İletişim, Etkin Dinleme ve Profesyonel İmaj | |
14 | Özgeçmiş Hazırlama | |
13 | Mülakat Süreci | |
6 | Yönetim Yaklaşımlarına Göre İşletmelerde İletişim Biçimleri | |
4 | Örgütlerde İletişim ve Örgütsel İletişim Biçimleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetim ve yöneticilik bağlamında iletişimin önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bireyin kendi ile ve çevresi ile olan iletişim becerilerini geliştirmektedir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etkin iletişim kurabilmesini sağlamaktadır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etkin dinlemenin öğrenilmesi konusunda beceri sağlamaktadır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çalıştığı kurum içerisindeki iletişim sorunlarına anlayış ve çözüm geliştirmesi konusunda beceri kazandırır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetim ve yöneticilik bağlamında iletişimin önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireyin kendi ile ve çevresi ile olan iletişim becerilerini geliştirmektedir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkin iletişim kurabilmesini sağlamaktadır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkin dinlemenin öğrenilmesi konusunda beceri sağlamaktadır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çalıştığı kurum içerisindeki iletişim sorunlarına anlayış ve çözüm geliştirmesi konusunda beceri kazandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |