Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletme Yönetiminde Örgütsel Süreçler | İSL261 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saniye HAYDAROĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletme yönetiminin başarısında ve amaçlarına ulaşmasında anahtar rol oynayan örgütsel süreçler konusunda bilgi sahibi yapmaktır. |
Ders İçeriği |
Yönetim labirenti, İletişim, Motivasyon, Liderlik,Biçimsel ve Biçimsel omayan organizasyon, Gruplar, Örgüt Kültürü, Örgütsel değişim, Güç ve Otorite. |
Ders Kaynakları |
Bakan, İsmail, vd., Yönetim ve Organizasyon, Ed: İsmail Bakan ve Mahmut Paksoy, Lisans Yayıncılık, 2013.
Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, 13.Baskı, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2011. Eren, Erol, Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar), 10. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2012. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Yönetim ile İlgili Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Yönetim Fonksiyonları Arasında Bağlantı Sağlayan Süreçler | Ders Tartışmalı Ders |
1 | Yönetim Labirenti | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Yöneticilik ve Liderlik I | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Yöneticilik ve Liderlik II | Tartışmalı Ders Ders |
6 | Yöneticilik ve Motivasyon | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav | Ders |
8 | Örgüt Kültürü | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Merkezleşme - Merkezleşmeme | |
10 | Komuta, Kurmay ve Fonksiyonel İlişkiler | |
11 | Organizasyonda Gruplar | |
12 | Yönetim Alanı, Biçimsel ve Biçimsel Olmayan Örgütler | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Organizasyonlarda Değişim Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Organizasyonlarda Çatışma Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yöneticilik ve liderlik ilişkisini yorumlayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Örgüt kültürü, biçimsel ve biçimsel olmayan örgüt kavramlarını açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetim labirenti, İletişim, Motivasyon, Liderlik,Biçimsel ve Biçimsel omayan organizasyon, Gruplar, Örgüt Kültürü, Örgütsel değişim, Güç ve Otorite gibi kavramları açıklayabilmek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Örgütlerde çatışma ve değişim yönetimi kavramlarını açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetimde İletişim ve motivasyon sürecini açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Merkezleşme ve merkezleşmeme kavramlarını tanımlayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetimde otorite, güç ve etkileme kavramlarını ifade edebilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yöneticilik ve liderlik ilişkisini yorumlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgüt kültürü, biçimsel ve biçimsel olmayan örgüt kavramlarını açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim labirenti, İletişim, Motivasyon, Liderlik,Biçimsel ve Biçimsel omayan organizasyon, Gruplar, Örgüt Kültürü, Örgütsel değişim, Güç ve Otorite gibi kavramları açıklayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütlerde çatışma ve değişim yönetimi kavramlarını açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetimde İletişim ve motivasyon sürecini açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Merkezleşme ve merkezleşmeme kavramlarını tanımlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetimde otorite, güç ve etkileme kavramlarını ifade edebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |