Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Maliyet Muhasebesi | İSL208 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze anlatım |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ARI |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel maliyet kavramlarının öğretilmesi, maliyet hesaplama yöntemleri ve maliyet sistemlerinin tanıtılması. |
Ders İçeriği |
Mamul veya hizmetin gerçeğe yakın maliyetini hesaplayan yöntemleri seçebilmek. |
Ders Kaynakları |
Maliyet Muhasebesi, Mevlüt Karakaya, Gazi Kitabevi ; Yönetim açısından maliyet muhasebesi, Süleyman Yükçü, Altın Nokta Basım Yayın Dağıtım,
Maliyet Muhasebesi, Prof. Dr. Mevlüt KARAKAYA Maliyet Muhasebesi, Prof. Dr. Rüstem HACIRÜSTEMOĞLU |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Maliyet muhasebesi temel kavramları. | |
2 | Maliyetlerin sınıflandırılması. | |
3 | Genel olarak maliyet unsurları. | |
4 | Maliyet muhasebesi kayıt düzeni. | |
5 | Direkt ilk madde ve malzeme giderlerinin izlenmesi. | |
6 | Direkt işçilik giderlerinin izlenmesi. | |
7 | Genel üretim giderlerinin izlenmesi. | |
8 | Maliyet ve maliyetleme yaklaşımları. | |
9 | Genel olarak maliyet sistemleri. | |
10 | Sipariş maliyet hesaplama yöntemi. | |
11 | Sipariş maliyet kartının düzenlenmesi. | |
12 | Genel olarak safha maliyet hesaplama yöntemi. | |
13 | Tek aşamalı safha maliyet hesaplama. | |
14 | Çok aşamalı safha maliyet hesaplama. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Maliyet ve maliyet muhasebesinin anlamını ve önemini bilir. | |||
Maliyet unsurlarını ve maliyet yaklaşımlarını bilir. | |||
Seri üretim yapan işletmelerde safha maliyeti hesaplar. | |||
Mevcut maliyet bilgilerinden hareketle maliyet tahminleri yaMevcutpar. | |||
Sipariş maliyet maliyet kartı düzenler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Maliyet ve maliyet muhasebesinin anlamını ve önemini bilir. | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 |
Maliyet unsurlarını ve maliyet yaklaşımlarını bilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 |
Seri üretim yapan işletmelerde safha maliyeti hesaplar. | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 |
Mevcut maliyet bilgilerinden hareketle maliyet tahminleri yaMevcutpar. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Sipariş maliyet maliyet kartı düzenler. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 |