Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İstatistiksel Analiz Teknikleri | İSL252 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gözde KOCA |
Ders Veren | |
Amaç |
Verileri sınıflandırabilen ve uygun analiz tekniklerini kullanarak elde ettiği sonuçları araştırmanın amacına uygun bir şekilde değerlendirip faydalı bilgiler halinde sunabilen bireyler yetiştirmektir. |
Ders İçeriği |
Ölçekler, hipotez geliştirme, parametrik ve parametrik olmayan testler, çok değişkenli analiz teknikleri. |
Ders Kaynakları |
Özer Serper, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2010.
Aziz Akgül, Osman Çevik, İstatistiksel Analiz Teknikleri, Emek Ofset Ltd. Şti., Ankara, 2005. Necmi Gürsakal, Çıkarımsal İstatistik, Dora Yayınları, Bursa, 2013. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ölçme ve Ölçek Düzeyleri | |
2 | Örnekleme Dağılımı | |
3 | Tek Örneklemli Hipotez Testleri 1 | |
4 | Tek Örneklemli Hipotez Testleri 2 | |
5 | İki Örneklemli Hipotez Testleri 1 | |
6 | İki Örneklemli Hipotez Testleri 2 | |
7 | Ara İmtihan | |
8 | İkiden Çok Örneklemli Hipotez Testleri 1 | |
9 | İkiden Çok Örneklemli Hipotez Testleri 2 | |
10 | Normal Dağılıma Uygunluk Testleri | |
11 | Çok Değişkenli Analiz Türleri | |
12 | Hiyerarşik Kümeleme Analizi | |
13 | Hiyerarşik Olmayan Kümeleme Analizi | |
14 | Güncel Analiz Tekniklerinden Örnekler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Pratik ve akademik olarak karşılaşacağı istatistiki bilgileri detaylarıyla yorumlayabilir. | |||
İleri düzeyde analiz tekniklerini kullanabilir. | |||
Hangi analiz tekniğinin hangi verilerde kullanılabileceğini öğrenir. | |||
Amaca uygun veri elde etmeyi ve onları sınıflandırmayı öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pratik ve akademik olarak karşılaşacağı istatistiki bilgileri detaylarıyla yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İleri düzeyde analiz tekniklerini kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hangi analiz tekniğinin hangi verilerde kullanılabileceğini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Amaca uygun veri elde etmeyi ve onları sınıflandırmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |