Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Bilgi Teknolojileri | YBS101 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hande BOĞAZLIYAN TURANLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilgisayarı temel düzeyde kullanabilme (belge hazırlama, tablo hazırlama, sunu hazırlama, internet kullanımı). Temel bilgisayar bilgisi verilerek ve uygulama yaptırılarak öğrencilerin bilgisayarı daha etkin kullanmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Temel bilgisayar bilgileri, Windows, Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint, İnternet kullanımı. |
Ders Kaynakları |
DOĞU, Ali Haydar, Temel Bilgisayar, Derya Kitabevi, Trabzon, 2007.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 14 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0,55 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriği tanıtımı | Tartışmalı Ders |
2 | Bilgisayar kavramları | Tartışmalı Ders |
3 | İşletim Sistemleri | Tartışmalı Ders |
4 | Kelime işlem programlarına giriş | Tartışmalı Ders |
5 | Kelime işlem programlarında metin işlemleri | Tartışmalı Ders |
6 | Kelime işlem programlarında nesneler | Tartışmalı Ders |
7 | Elektronik hesap tablolarına giriş | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | |
9 | Elektronik hesap tabloları- formüller | Problem Çözme |
10 | Elektronik hesap tablolarında grafik üretme | Vaka Çalışması |
11 | Sunu hazırlama | Vaka Çalışması |
12 | Quiz | Vaka Çalışması |
13 | E-mail yazımı | Vaka Çalışması |
14 | CV hazırlama | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kelime işlem programları, elektronik hesap tabloları ve sunum programlarını etkin bir şekilde kullanabilme | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Zararlı yazılımlar ve kötü niyetli kullanıcıların kullandığı yöntemleri tanıyabilme ve temel seviyede bunlardan korunabilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Temel işletim sistemi ayarlarını yapabilme ve dosyalarını yönetebilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Temel bilişim kavramlarını tanımlayabilme. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilgisayar donanımlarını tanıyabilme. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kelime işlem programları, elektronik hesap tabloları ve sunum programlarını etkin bir şekilde kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Zararlı yazılımlar ve kötü niyetli kullanıcıların kullandığı yöntemleri tanıyabilme ve temel seviyede bunlardan korunabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel işletim sistemi ayarlarını yapabilme ve dosyalarını yönetebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel bilişim kavramlarını tanımlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgisayar donanımlarını tanıyabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |