Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Etiği | İSL260 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Tolga ALTINTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmeler açısından iş etiği kavramının önemini açıklayarak, İşletmenin ilişkide bulunduğu iç ve dış paydaşlarla olan iş etiği ilişkilerini ortaya koyabilmektir. |
Ders İçeriği |
Etik, Ahlak ve İş ahlakı kavramları, iş etiğinin önemi ve tarihsel gelişimi, işletme fonksiyonlarıyla ve paydaşlarıyla iş etiği ilişkisi, iş etiği programları. |
Ders Kaynakları |
İşletmecilikle ilgili güncel yayınlar. İnternet kaynakları.
Ünder, Hasan vd., İş Etiği Ed: Nuray, Tokgöz, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No:1964, Eskişehir,2013. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etik, Ahlak ve İş Etiği Kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
2 | İş Etiğinin önemi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | İş Etiğinin tarihsel gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Küreselleşme İş Etiği ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | İşletmenin iç ve dış paydaşlarıyla İş Etiği ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | İş Etiğiyle ilgili konular | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara İmtihan | Ders Tartışmalı Ders |
8 | İşletme fonksiyonlarıyla İş Etiği ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Etik karar almada yöneticilerin rolü | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Etik karar almada örgütsel yapının ve grupların rolü | Ders Tartışmalı Ders |
11 | İş Etiği programları | Ders Tartışmalı Ders |
12 | İş Etiği eğitimi ve İş Etiği kodları | Ders Tartışmalı Ders |
13 | İş etiği denetimi ve yönetsel sorumluluk | Ders Tartışmalı Ders |
14 | İş Etiğinin kurumsallaşması | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerde iş etiği kavramını ifade edebilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşletmenin iç ve dış paydaşlarıyla olan iş etiği ilişkisini açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşletme fonksiyonlarıyla iş etiği ilişkisini kurabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İş etiği programlarını yönlendirebilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etik, Ahlak ve İş ahlakı karamları, iş etiğinin önemi ve tarihsel gelişimi, işletme fonksiyonlarıyla ve paydaşlarıyla iş etiği ilişkisi, iş etiği programları. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde iş etiği kavramını ifade edebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmenin iç ve dış paydaşlarıyla olan iş etiği ilişkisini açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletme fonksiyonlarıyla iş etiği ilişkisini kurabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş etiği programlarını yönlendirebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etik, Ahlak ve İş ahlakı karamları, iş etiğinin önemi ve tarihsel gelişimi, işletme fonksiyonlarıyla ve paydaşlarıyla iş etiği ilişkisi, iş etiği programları. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |