Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kriz Yönetimi ve İletişimi | İSL358 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Gürkan HAŞİT |
Ders Veren | |
Amaç |
Kriz ve kriz yönetimi kavramlarını açıklamak. |
Ders İçeriği |
Kriz ve kriz yönetiminin tanımı, kriz sürecinin aşamaları, kriz öncesi, kriz anı ve kriz sonrası yönetimi, kriz iletişimi ve yeni medya kavramları. |
Ders Kaynakları |
Haşit Gürkan vd.,Kriz iletişimi ve Yönetimi, Ed: Gürkan Haşit, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No:1776, Eskişehir,2013.
Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, 13.Baskı, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2011. İşletmecilikle ilgili güncel yayınlar. İnternet kaynakları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kriz Kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | İşletmelerde Kriz Yaratan Faktörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Kriz Sürecinin Aşamaları ve Etkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Kriz Yönetimi Kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Krize Yanıt Süreci | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Kriz Öncesi Yapılacak Çalışmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Kriz Anında Yapılacak Çalışmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Kriz Sonrası Yapılacak Çalışmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Kriz İletişim Süreci ve Yeni Medya | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Örnek Olay Çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Örnek Olay Çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Örnek Olay Çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Örnek Olay Çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerde kriz ve kriz yaratan faktörleri ifade edebilecek. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kriz sürecinin aşamaları ve etkilerini listeleyebilecek. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kriz yönetimi kavramını açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Başarılı kriz yönetimi çalışmalarını örneklendirebilecek. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kriz iletişim süreci ve yeni medya kavramlarını açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde kriz ve kriz yaratan faktörleri ifade edebilecek. | 1 | 2 | 5 | 0 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 0 | 0 |
Kriz sürecinin aşamaları ve etkilerini listeleyebilecek. | 1 | 2 | 5 | 0 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 0 | 0 |
Kriz yönetimi kavramını açıklayabilecek. | 2 | 2 | 5 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 0 | 0 |
Başarılı kriz yönetimi çalışmalarını örneklendirebilecek. | 1 | 1 | 5 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Kriz iletişim süreci ve yeni medya kavramlarını açıklayabilecek. | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 0 | 0 |