Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kalite Yönetimi | İSL360 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saniye HAYDAROĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere toplam kalite yönetimi ile temel kavramları sunmaktır. |
Ders İçeriği |
Kalite kavramı, kalite kavramının gelişimi Küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları Toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri Toplam kalite yönetimi araçları Toplam kalite yönetimi uygulamaları Kalite Kontrol çemberleri işleyişi Toplam kalite yönetiminin süreç olarak uygulanması Toplam kalite yönetiminde liderlik ve önemi Toplam kalite yönetimi başarı koşulları Toplam kalite yönetimine yönelik eleştiriler Türkiye’de toplam kalite yönetimi Kalite uygulamalarında kalite ödülleri |
Ders Kaynakları |
Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara.
Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 4 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kalite Kavramı | |
2 | Kalitenin Amaçları ve Unsurları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Kaliteyi Etkileyen Faktörler, Kalite İle İlgili Kavramlar | |
4 | Toplam Kalite Yönetimi (TKY)Kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
5 | TKY'nin Genel Özellikleri, TKY'nin Yararları ve Amaçları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | TKY Felsefesi ve Standartların Gelişimi | |
7 | TKY’nin Uygulanma Süreci | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kalitenin Öncüleri | |
10 | TKY Araçları ve Teknikleri | |
11 | Kaliteyi Artırma Faaliyetleri | |
12 | Kalite Yönetim Sistemi | |
13 | Kalite Kültürü, TKY ve Etik | |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toplam kalite yönetimi araç ve tekniklerini açıklamak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kalite kavramını tanımlamak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toplam kalite yönetimi felsefe ve kültürünü açıklamak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kalitenin oluşumunda insan ve süreç performansını tartışmak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplam kalite yönetimi araç ve tekniklerini açıklamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalite kavramını tanımlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplam kalite yönetimi felsefe ve kültürünü açıklamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalitenin oluşumunda insan ve süreç performansını tartışmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |