Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Konaklama ve İnşaat Muhasebesi | İSL364 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, Anlatım, Soru-cevap, Uygulama. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Rifat YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Diğer muhasebe derslerini tamamlamak üzere, konaklama ve yıllara yaygın taahhüt işleri yapan işletmeler gibi özellik gösteren sektörlerdeki muhasebe uygulamalarını incelemektir. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriğini,konaklama ve yıllara yaygın inşaat taahhüt işleri yapan firmalardaki muhasebe uygulamaları oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Konaklama ve İnşaat muhasebesi alanında yazılmış tüm kaynaklar.
Benligiray, Yilmaz , Uzmanlık Muhasebeleri, Gazi Kitapevi Prof. Dr. Yılmaz BENLİGİRAY, “Uzmanlık Muhasebeleri”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 13 | 13 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 13 | 39 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
9 | İnşaat Taahhüt İşletmeleri ve Çalışma Ortamı | |
2 | İnşaat Taahhüt İşletmelerinde Muhasebe Sistemi | |
4 | İnşaat Taahhüt İşlerinde Maliyet Öğeleri ve Muhasebesi | |
4 | İnşaat Taahhüt İşlerinde Maliyet Öğeleri ve Muhasebesi | |
5 | İnşaat Taahhüt İşlerinde Avans ve Hakedişlerin Muhasebeleştirilmesi | |
6 | İnşaat Taahhüt İşlerinde Dönemsonu İşlemleri | |
7 | Arasınav | |
8 | Otel İşletmeleri | |
9 | Otel İşletmelerinde Muhasebe Sistemi | |
10 | Satışlar-Gelirler Muhasebeleştirilmesi ve Kontrolü | |
11 | Yiyecek ve İçecek Maliyetleri Muhasebeleştirilmesi ve Kontrolü | |
12 | İşçilik Giderleri Muhasebeleştirilmesi ve Kontrolü | |
13 | Dönem İçi İşlemlere Yönelik Uygulama Örneği | |
14 | Dönemsonu İşlemleri- Kayıtları ve Mali Tablolar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dersi alan öğrenci, inşaat işiyle uğraşan müteahhit firmalarında muhasebe turma becerisi kazanır, otel ve benzeri işletmelerin muhasebe sürecini kavrar ve muhasebe işlemlerini yapabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersi alan öğrenci, inşaat işiyle uğraşan müteahhit firmalarında muhasebe turma becerisi kazanır, otel ve benzeri işletmelerin muhasebe sürecini kavrar ve muhasebe işlemlerini yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |