EN
  • Anasayfa
  • İSL453 Pazarlama İletişimi (2020 - 2021 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İSL453 - Pazarlama İletişimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama İletişimi İSL453 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze öğretim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Ders Veren Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Amaç

Bu derste pazarlama iletişimi kavramı, özellikleri, türleri, modelleri ve unsurları ele alınarak tutundurma karması unsurları ve oluşturulması, pazarlama iletişimi etkilerinin planlanması ve organizasyonu hakkında bilgilendirme amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Tüm pazarlama iletişimi öğelerinin bir şirketin başarısı için kilit bir nokta olduğunun irdelenmesi. Reklam, halkla ilişkiler, tanıtım, promosyon, sponsorluk, doğrudan pazarlama, e-iletişim ve satış stratejilerinin tek başına ve birleştirilerek; bunların, bir şirketin marka değerine olan katkısının araştırılması. Örnek çalışmalar ve egzersizlerle zenginleştirilen dinamik ders içeriği .

Ders Kaynakları Odabaşı, Yavuz; Oyman, Mine, Pazarlama İletişimi, MediaCat Yayınları, 2003, 3. Baskı, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama İletişimi, İletişim Karması ve iletişim Planı Genel Çerçeve
2 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
3 Pazarlama İletişimi ve Marka, Marka, Marka Stratejileri
4 Pazarlama İletişimin amaçları
5 İletişim Bütçesi ve Bütçe Metotları
6 Medya Planlaması, Reklâm ve Reklâm Araştırmaları
7 ARA İMTİHAN
8 Pazarlama İletişiminde Kişisel Satış
9 Pazarlama İletişiminde Halkla İlişkiler
10 Pazarlama İletişiminde Satış Promosyon
11 Pazarlama İletişiminde Sponsorluk
12 Pazarlama İletişiminde Amaca Yönelik Pazarlama
13 Pazarlama İletişiminde Ağızdan Ağza pazarlama
14 İnternet ve Sosyal Paylaşım ortamı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Stratejik iletişim kampanyalarında farklı öğeleri, yöntemleri, teknikleri kulllanabilme yeteneğini kazanmak
Bütünleşik olarak bir kampanya stratejisinin oluşturulması ve uygulanması öğrenmek
İletişim ve Pazarlama İletişimi hakkında bilgi edinmek
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Stratejik iletişim kampanyalarında farklı öğeleri, yöntemleri, teknikleri kulllanabilme yeteneğini kazanmak - - - - - - - - - - - -
Bütünleşik olarak bir kampanya stratejisinin oluşturulması ve uygulanması öğrenmek - - - - - - - - - - - -
İletişim ve Pazarlama İletişimi hakkında bilgi edinmek - - - - - - - - - - - -