EN
  • Anasayfa
  • İSL461 Muhasebe Standartları (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İSL461 - Muhasebe Standartları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Muhasebe Standartları İSL461 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze eğitim, Anlatım, Soru-cevap, Uygulama.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Rifat YILMAZ
Ders Veren Prof. Dr. Rifat YILMAZ
Amaç

İşletmelerin bilanço, gelir tablosu ve diğer finansal raporlarının Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına uygun olarak muhasebe kaydı yapabilme ve bu raporları üretebilmek

Ders İçeriği

Temel kavramlar ve dönem sonu çalışmalarının kapsamı, bilanço hesaplarına ilişkin dönem sonu çalışmaları, satışların maliyeti ve dönem giderleri, gelir tablosu hesaplarına ilişkin çalışmaları ve kar zarar tespiti, bilanço ve gelir tablosunun hazırlanması

Ders Kaynakları Örten, Remzi ve Diğ., TMS-TFRS, Gazi Kitapevi
Sağlam, Necdet ve Diğ, UFRS, Muhasebe TR
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 13 26
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 4 8
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 131
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kavramsal Çerçeve ve TMS-1
2 TMS 2 Stoklar
3 TMS 12
4 TMS 12- Devam
5 TMS 18
6 TMS 18-Devam
7 arasınav
8 TMS16 ve TFRS 5
9 TMS 21
10 TMS 23
11 TMS 24
12 TMS 32, TMS 39 ve TFRS 7
13 TFRS 1
14 Uygulama Örneği
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
5) Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına göre hazırlanmış bir finansal tabloyu diğer düzenlemelere göre hazırlanmış olanlardan ayırt edebilme
2) Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına uygun duran varlık kaydı yapabilme ve amortisman ayırma
4) Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına uygun finansal tablo hazırlayabilme
1) Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına uygun mal satış ve alış kaydı yapabilme
3) Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına uygun ertelenmiş vergi hesaplayabilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
5) Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına göre hazırlanmış bir finansal tabloyu diğer düzenlemelere göre hazırlanmış olanlardan ayırt edebilme - - - - - - - - - - - -
2) Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına uygun duran varlık kaydı yapabilme ve amortisman ayırma - - - - - - - - - - - -
4) Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına uygun finansal tablo hazırlayabilme - - - - - - - - - - - -
1) Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına uygun mal satış ve alış kaydı yapabilme - - - - - - - - - - - -
3) Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına uygun ertelenmiş vergi hesaplayabilme - - - - - - - - - - - -