Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Muhasebe Bilgi Sistemi ve Organizasyonu | İSL469 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze eğitim, Anlatım, Soru-cevap, Uygulama. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Rifat YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletme organizasyonu içerisinde muhasebenin yerinin belirlenmesi, muhasebe bilgilerinin akışı ve kullanımını anlayabilmek ve belirleyebilmek. Etkin bir muhasebe bilgi sisteminin nasıl oluşturulması gerektiğini kavrayabilmek. |
Ders İçeriği |
organizasyon, işletme organizasyonu, muhasebe bilgi sisteminin önemi, muhasebe bilgi sisteminin oluşturulması, muhasebe bilgilerin işletmenin amaçları doğrultusunda kullanılması. To be able to understand how to create an effective accounting information system. |
Ders Kaynakları |
ERTAŞ, Fatih Çoşkun, Muhasebe Organizasyonu, Seçkin Yayıncılık.
Sağlam, Necdet ve diğ, Muhasebe Bilgi Yönetiimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 3 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 13 | 39 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 13 | 13 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletmelerde Bilgi Sistemleri | |
1 | İşletmelerde Bilgi Sistemleri | |
3 | E -İşletme Sistemleri | |
4 | E-İşletme Sistemleri | |
5 | İş Süreçleri | |
5 | İş Süreçleri | |
7 | Muhasebe Bilgi Sistemi ve Güvenliği | |
7 | Muhasebe Bilgi Sistemi ve Güvenliği | |
9 | Muhasebe Bilgi Sisteminde Veri Akış Diyagramı | |
9 | Muhasebe Bilgi Sisteminde Veri Akış Diyagramı | |
11 | Raporlama Sistemi | |
11 | Raporlama Sistemi | |
13 | Sistem Geliştirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
karar alırken muhasebe bilgilerini kullanır | |||
muhasebe bilgilerinin işletme içinde akışını kavrar. | |||
muhasebe bilgilerinin işletmenin amaçları doğrultusunda kullanımını bilir. | |||
işletme organizasyon yapısı içerisine muhasebenin yerini belirler | |||
işletme organizasyon yapısını tanır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
karar alırken muhasebe bilgilerini kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
muhasebe bilgilerinin işletme içinde akışını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
muhasebe bilgilerinin işletmenin amaçları doğrultusunda kullanımını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
işletme organizasyon yapısı içerisine muhasebenin yerini belirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
işletme organizasyon yapısını tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |