EN
  • Anasayfa
  • İSL469 Muhasebe Bilgi Sistemi ve Organizasyonu (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İSL469 - Muhasebe Bilgi Sistemi ve Organizasyonu
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Muhasebe Bilgi Sistemi ve Organizasyonu İSL469 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze eğitim, Anlatım, Soru-cevap, Uygulama.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Rifat YILMAZ
Ders Veren
Amaç

İşletme organizasyonu içerisinde muhasebenin yerinin belirlenmesi, muhasebe bilgilerinin akışı ve kullanımını anlayabilmek ve belirleyebilmek. Etkin bir muhasebe bilgi sisteminin nasıl oluşturulması gerektiğini kavrayabilmek.

Ders İçeriği

organizasyon, işletme organizasyonu, muhasebe bilgi sisteminin önemi, muhasebe bilgi sisteminin oluşturulması, muhasebe bilgilerin işletmenin amaçları doğrultusunda kullanılması. To be able to understand how to create an effective accounting information system.

Ders Kaynakları ERTAŞ, Fatih Çoşkun, Muhasebe Organizasyonu, Seçkin Yayıncılık.
Sağlam, Necdet ve diğ, Muhasebe Bilgi Yönetiimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 3 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 13 39
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 13 13
Final Final 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İşletmelerde Bilgi Sistemleri
1 İşletmelerde Bilgi Sistemleri
3 E -İşletme Sistemleri
4 E-İşletme Sistemleri
5 İş Süreçleri
5 İş Süreçleri
7 Muhasebe Bilgi Sistemi ve Güvenliği
7 Muhasebe Bilgi Sistemi ve Güvenliği
9 Muhasebe Bilgi Sisteminde Veri Akış Diyagramı
9 Muhasebe Bilgi Sisteminde Veri Akış Diyagramı
11 Raporlama Sistemi
11 Raporlama Sistemi
13 Sistem Geliştirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
karar alırken muhasebe bilgilerini kullanır
muhasebe bilgilerinin işletme içinde akışını kavrar.
muhasebe bilgilerinin işletmenin amaçları doğrultusunda kullanımını bilir.
işletme organizasyon yapısı içerisine muhasebenin yerini belirler
işletme organizasyon yapısını tanır
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
karar alırken muhasebe bilgilerini kullanır - - - - - - - - - - - -
muhasebe bilgilerinin işletme içinde akışını kavrar. - - - - - - - - - - - -
muhasebe bilgilerinin işletmenin amaçları doğrultusunda kullanımını bilir. - - - - - - - - - - - -
işletme organizasyon yapısı içerisine muhasebenin yerini belirler - - - - - - - - - - - -
işletme organizasyon yapısını tanır - - - - - - - - - - - -