Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finans Piyasaları Analizi | İSL402 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hüseyin YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, öğrencilere finansal işlemlerde doğru ve sağlıklı kararlar alınabilmesinde kullanılacak, araçlar, kurumlar, temel kavramlar ve analiz yöntemleri hakkında gereken bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Finansal piyasalar, bu piyasaların yasal çerçevesi, kurumları, araçları ve karar alma. |
Ders Kaynakları |
Analiz Yöntemleri; TSPAKB, 2005.
Sermaye Piyasası Yatırım Araçları ve Analizi; A. AKSOY ve C. TANTIÖVEN, 2007. Temel Finans Matematiği, Değerleme Yöntemleri, Muhasebe ve Mali Analiz; TSPAKB, 2008. İşletmelerde Finansal Yönetim; Ali CEYLAN, 2003 Sermaye Piyasası ve Borsa Temel Bilgiler Kılavuzu; İMKB, 2002. Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi; Mehmet Baha KARAN, 2004. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 1 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
Final | Final | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Finansal sistemin elemanları ve çeşitleri | |
2 | Sermaye Piyasası Kanunu'nda ele alınan konuların genel çerçevesi | |
3 | Sermaye Piyasası Faaliyetleri | |
4 | Sermaye Piyasası Araçları | |
5 | Sermaye Piyasası Kurumları | |
6 | Borsa İstanbul ve Anonim Şirketler | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Hisse Senedi Değerleme | |
9 | Tahvil Değerleme | |
10 | Temel Analiz | |
11 | Teknik Analiz | |
12 | Portföy Teorisi | |
13 | Portföy Performansı | |
14 | Vadeli İşlemler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Finasal sistemde karar almada yardımcı yöntemler hakkında fikir beyan eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Finansal sistemin kullandığı araçları bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Finansal sistemin işleyişi hakkında temel bilgiyi edinir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Finansal sistemin temel aktörlerini tanınır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Finasal sistemde karar almada yardımcı yöntemler hakkında fikir beyan eder. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal sistemin kullandığı araçları bilir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal sistemin işleyişi hakkında temel bilgiyi edinir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal sistemin temel aktörlerini tanınır | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |