EN
  • Anasayfa
  • İSL404 İşletme Politikası (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İSL404 - İşletme Politikası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İşletme Politikası İSL404 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz-yüze eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU
Ders Veren
Amaç

İşletmelerin karşılaştıkları sorunların güncel ve elde edilen bilgi birikimi ile vaka analizi metodu ile çözümlenmesinin sağlanması

Ders İçeriği

işletmelerde karşılaşılan ve işletme fonksiyonlarının doğru dizaynı ile mümkün olan sorunların tespit edilerek çözümlenmesi

Ders Kaynakları B. Zafer Erdoğan, Atıl Taşer, İşletme Politikası Öğretisinde Örnek Olay Yöntemi ve Örnek Olaylar ekin yayınevi 2010
“İşletme Politikası Öğretisinde Örnek Olay Yöntemi ve Örnek Olaylar” Prof. Dr. B.Zafer ERDOĞAN, Yrd. Doç. Dr. Atıl TAŞER, Ekin Yayınları 2010
İşletme Politikası Öğretisinde Örnek Olay Yöntemi ve Örnek Olaylar” Prof. Dr. B.Zafer ERDOĞAN, Yrd. Doç. Dr. Atıl TAŞER, Ekin Yayınları 2010
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 4 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 4 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 5 5
Ödev 1 Ödev 1 1 5 5
Final Final 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 137
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,37
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse ilişkin genel hususlar: müfredat, dersin amacının öğrenci ve öğretim üyesinin görevleri, başarı koşulları, okumalar, vb.
2 Örnek olay nasıl çözülür, çözüm sırasında yapılması gerekenler
3 Doğru ve etkili sunum yapma teknikleri ve becerileri nelerdir?
4 Örnek olay sunumu
4 Örnek olay sunumu
4 Örnek olay sunumu
7 Ara Sınav
4 Örnek olay sunumu
4 Örnek olay sunumu
4 Örnek olay sunumu
4 Örnek olay sunumu
4 Örnek olay sunumu
13 Örnek olay sunumu
4 Örnek olay sunumu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İşletmelerde karşılaşılan yönetsel sorunların çözümlenebilmesi Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bir işletmede sosyal sorumluluk kavramı ile ilişkili sorunların çözümlenebilmesi Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
işletmelerde karşılaşılan pazarlama sorunlarının çözümlenebilmesi Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
işletmelerde karşılaşılan üretim sorunlarının çözümlenebilmesi Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Yönetsel değerlendirme, risk analizleri yapabilme ve etkin sonuçlara yol açabilecek etkin kararlar verebilme yeteneklerin geliştirilmesi. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
İşletmelerde karşılaşılan yönetsel sorunların çözümlenebilmesi 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5
Bir işletmede sosyal sorumluluk kavramı ile ilişkili sorunların çözümlenebilmesi 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5
işletmelerde karşılaşılan pazarlama sorunlarının çözümlenebilmesi 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5
işletmelerde karşılaşılan üretim sorunlarının çözümlenebilmesi 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5
Yönetsel değerlendirme, risk analizleri yapabilme ve etkin sonuçlara yol açabilecek etkin kararlar verebilme yeteneklerin geliştirilmesi. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5