Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletme Politikası | İSL404 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz-yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmelerin karşılaştıkları sorunların güncel ve elde edilen bilgi birikimi ile vaka analizi metodu ile çözümlenmesinin sağlanması |
Ders İçeriği |
işletmelerde karşılaşılan ve işletme fonksiyonlarının doğru dizaynı ile mümkün olan sorunların tespit edilerek çözümlenmesi |
Ders Kaynakları |
B. Zafer Erdoğan, Atıl Taşer, İşletme Politikası Öğretisinde Örnek Olay Yöntemi ve Örnek Olaylar ekin yayınevi 2010
“İşletme Politikası Öğretisinde Örnek Olay Yöntemi ve Örnek Olaylar” Prof. Dr. B.Zafer ERDOĞAN, Yrd. Doç. Dr. Atıl TAŞER, Ekin Yayınları 2010 İşletme Politikası Öğretisinde Örnek Olay Yöntemi ve Örnek Olaylar” Prof. Dr. B.Zafer ERDOĞAN, Yrd. Doç. Dr. Atıl TAŞER, Ekin Yayınları 2010 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 4 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 5 | 5 |
Final | Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse ilişkin genel hususlar: müfredat, dersin amacının öğrenci ve öğretim üyesinin görevleri, başarı koşulları, okumalar, vb. | |
2 | Örnek olay nasıl çözülür, çözüm sırasında yapılması gerekenler | |
3 | Doğru ve etkili sunum yapma teknikleri ve becerileri nelerdir? | |
4 | Örnek olay sunumu | |
4 | Örnek olay sunumu | |
4 | Örnek olay sunumu | |
7 | Ara Sınav | |
4 | Örnek olay sunumu | |
4 | Örnek olay sunumu | |
4 | Örnek olay sunumu | |
4 | Örnek olay sunumu | |
4 | Örnek olay sunumu | |
13 | Örnek olay sunumu | |
4 | Örnek olay sunumu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerde karşılaşılan yönetsel sorunların çözümlenebilmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir işletmede sosyal sorumluluk kavramı ile ilişkili sorunların çözümlenebilmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
işletmelerde karşılaşılan pazarlama sorunlarının çözümlenebilmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
işletmelerde karşılaşılan üretim sorunlarının çözümlenebilmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yönetsel değerlendirme, risk analizleri yapabilme ve etkin sonuçlara yol açabilecek etkin kararlar verebilme yeteneklerin geliştirilmesi. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde karşılaşılan yönetsel sorunların çözümlenebilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
Bir işletmede sosyal sorumluluk kavramı ile ilişkili sorunların çözümlenebilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
işletmelerde karşılaşılan pazarlama sorunlarının çözümlenebilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
işletmelerde karşılaşılan üretim sorunlarının çözümlenebilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
Yönetsel değerlendirme, risk analizleri yapabilme ve etkin sonuçlara yol açabilecek etkin kararlar verebilme yeteneklerin geliştirilmesi. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |