EN
  • Anasayfa
  • İSL472 Marka Yönetimi (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İSL472 - Marka Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Marka Yönetimi İSL472 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - İngilizce
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Tolga ALTINTAŞ
Ders Veren
Amaç

Bu ders, pazarlama alanında önemli bir kavram olan markanın ne anlama geldiği ve neden bu kadar önemli olduğunun anlaşılmasını amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Bu dersin içeriğini, marka kavramı, marka kişiliği ve kimliği, markanın konumlandırılması, markalama süreci, markalama stratejileri, marka denkliği ve marka değeri gibi konular oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Clifton, Rita (2014), Markalar ve Markalaşma, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Aktuğlu, I., (2004), Marka Yönetimi, Güçlü ve Başarılı Markalar için Temel İlkeler, İstanbul: İletişim Yayınları
Reichheld, Fred ve Rob Markey (2013), Tavsiye Edilen Markaların Sırrı, Mediacat
Baş, Mehmet, (2015), Marka Yönetimi, Detay Yayıncılık
İslamoğlu, Ahmet Hamdi ve Duygu Fırat (2016), Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları.
Tosun, Nurhan Babür (2017), Marka Yönetimi, Beta Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Final Final 12 1 12
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 127
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Marka Kavramı, Tanımı ve Önemi
2 Markanın Unsurları
3 Marka Kişiliği ve Marka Kimliği
4 Marka Konumlandırma
5 Markalama Süreci Tartışmalı Ders Sözlü
6 Markalama Stratejileri
7 Marka İletişimi
9 Marka Değeri Unsurları-1: Marka Bağımlılığı
10 Marka Değeri Unsurları-2: Marka Farkındalığı
11 Marka Değeri Unsurları-3: Marka Çağrışımları
13 Markalama projeleri sunumları Tartışmalı Ders Sözlü
13 Markalama projeleri sunumları Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Marka kavramını ve halkla ilişkilerdeki önemini tanımlar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı marka türlerini ayırt eder. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Markanın bileşenlerini ayırt eder. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Marka kavramını ve halkla ilişkilerdeki önemini tanımlar. - - - - - - - - - - - -
Farklı marka türlerini ayırt eder. - - - - - - - - - - - -
Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar. - - - - - - - - - - - -
Markanın bileşenlerini ayırt eder. - - - - - - - - - - - -
Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar. - - - - - - - - - - - -