Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Reklamcılık | İSL474 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - İngilizce |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Tolga ALTINTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin reklam iletişimini öğrenmesidir. Reklamcılık ile ilgili reklamveren, hedef kitle, reklam kampanyaları, strateji, metin yazarlığı gibi temel konularla ilgili genel bilgilerin, reklam modellerinin ve reklam mecralarının öğretilmesi amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Reklam iletişimi hakkında genel bilgilere sahip olarak, reklamveren, hedef kitle, reklam kampanyaları, strateji, metin yazarlığı gibi temel konularda etkinlik. |
Ders Kaynakları |
Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 13 | 39 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Reklam nedir, ne değildir | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Reklamcılığın gelişimi | |
4 | Reklam mecraları | |
5 | Reklam ajansları | |
6 | Araştırma, strateji, planlama | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Medya planlama | |
9 | Değerlendirme | |
10 | Reklam nasıl çalışır | |
11 | Reklam üretim süreci | |
11 | Reklam üretim süreci | |
13 | Reklamda etik | Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Genel değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Reklam iletişimi sürecini ve bileşenlerini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Reklamcılık kavramını ve pazarlamadaki yerini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Reklam yaratımı süreci hakkında teorik donanım kazanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Reklam iletişimi sürecini ve bileşenlerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reklamcılık kavramını ve pazarlamadaki yerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reklam yaratımı süreci hakkında teorik donanım kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |