EN
  • Anasayfa
  • İSL474 Reklamcılık (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İSL474 - Reklamcılık
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Reklamcılık İSL474 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - İngilizce
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Tolga ALTINTAŞ
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilerin reklam iletişimini öğrenmesidir. Reklamcılık ile ilgili reklamveren, hedef kitle, reklam kampanyaları, strateji, metin yazarlığı gibi temel konularla ilgili genel bilgilerin, reklam modellerinin ve reklam mecralarının öğretilmesi amaçlanır.

Ders İçeriği

Reklam iletişimi hakkında genel bilgilere sahip olarak, reklamveren, hedef kitle, reklam kampanyaları, strateji, metin yazarlığı gibi temel konularda etkinlik.

Ders Kaynakları Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 13 3 39
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 2 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 13 39
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 130
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma Tartışmalı Ders Sözlü
2 Reklam nedir, ne değildir Tartışmalı Ders Sözlü
3 Reklamcılığın gelişimi
4 Reklam mecraları
5 Reklam ajansları
6 Araştırma, strateji, planlama
7 Ara Sınav
8 Medya planlama
9 Değerlendirme
10 Reklam nasıl çalışır
11 Reklam üretim süreci
11 Reklam üretim süreci
13 Reklamda etik Tartışmalı Ders Sözlü
14 Genel değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Reklam iletişimi sürecini ve bileşenlerini kavrar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Reklamcılık kavramını ve pazarlamadaki yerini bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Reklam yaratımı süreci hakkında teorik donanım kazanır Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Reklam iletişimi sürecini ve bileşenlerini kavrar - - - - - - - - - - - -
Reklamcılık kavramını ve pazarlamadaki yerini bilir - - - - - - - - - - - -
Reklam yaratımı süreci hakkında teorik donanım kazanır - - - - - - - - - - - -